Ingen kräftskiva

Det blev ingen kräftskiva för oss. Tröttheten vann - även där! Nu tar vi nya tag och hälsar farmor Gunnel välkommen på en tredagars visit från och med i morgon. Jag ska vara ledig men Per jobbar, så det innebär att jag får hålla ställningarna här hemma. Lovas mage är fortfarande strulig och vi byter massor med blöjor var dag. Många byten innebär tyvärr också röd rumpa, så det tvättas, luftas och smörjs om vartannat! Det känns konstigt att Per är borta mellan 7 och 17 varje dag från och med nu, han som jobbat så mycket hemifrån eller också sena kvällar/nätter som vakt. Jag ringde och kollade läget på verkstan och jodå, han hade att göra! En service och en bil med söndriga bromsar! I går fick jag världens ryck och städade ut Pers arbetskläder, verktyg med mera ur en av gaderoberna i hallen. Allt hamnade i påsar och åkte ut i bilen sent i går kväll. Det kändes så skönt när allt var klart! I dag fick påsarna följa med Per upp till verkstan där de hör hemma.

I dag har Lova och jag en riktig slappedag som innebär långfrukost och mycket lek och bus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0