I dag är det den långa fredagen...



och vad passar då bättre än att läsa en tidning?

Förra året på långfredagen vaknade jag upp på intensivvårdsavdelningen och visste att jag hade fött en dotter som hade alla tio fingrar och tår. Jag visste att hon vägde 4345 g och att hon var 51 cm lång. Jag hade också fått se att hon hade svart tjockt hår som jag själv hade när jag föddes och vad jag kunde tyda på Per så verkade hon vara frisk och välmående. I 11 timmar låg jag på intensiven och blev övervakad av personalen innan jag äntligen fick komma upp på BB och träffa den personen som för alltid skulle ligga mig extra varmt om hjärtat - min förstfödda dotter, mitt första barn! Känslan...ja, den går inte att beskriva i ord. Det var lycka, det var kärlek vid det första ögonkastet när de rullade in henne i hennes plastbalja till mig. Om exakt 8 dagar blir hon 1 år mitt lilla hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0