Kräftskiva 2010



I går klockan 17.30 var vi samlade hemma hos syrran och Kim i deras fina hus.
Jag, Per, Josse, Chrille, Nikolette, Jimmy, Jannika, Emy ochTotte plus en trevlig kille som jag tyvärr inte minns namnet på. Maten serverades först och förutom kräftorna hade vi ostpaj, brocolli/tomat/ostpaj, tacopaj, bröd, ostar, sallad och kalla såser. Det var otroligt gott, speciellt tacopajen som var efter ett GI-recept. Sedan hade vi lyxen att få höra livemusik under hela kvällen då Totte faktiskt är en fena på gitarr och sång. Vi önskade låtar, han spelade. Det blev allsång och många glada skratt! En del trumsolon i bordet blev det också av Jimmy som höll låda hela kvällen så att vi andra kiknade av skratt. Jag har inte skrattat så mycket på två år - minst!! Vi hade skitkul, så kul att jag skulle göra om det nästa helg igen om jag fick frågan.

En hel del dricka blev det också, det ska jag inte förneka. Jag blev lagom berusad men för Per blev det too much. Han vann pokalen, det vill säga, han däckade först. Han låg över bordet med huvudet i sina armar! Någon fick en snilleidé och ritade en glad gubbe på hans kala hjässa! Mycket tjusigt;) Jag kände mig som 18 på nytt! 

Chips, ostbågar, salta pinnar och godis dukades också fram. Det var en helfest med andra ord. 


Bilderna får tala sitt tydliga språk.....





TACK JOHANNA OCH KIM FÖR YTTERLIGARE EN TREVLIG FEST!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0