Högtryckstvätt och rinnande näsa!

I dag vaknade lilltossan med rinnande näsa, vilket också märktes av i natt då hon vaknade flera gånger. Not nice!! Förkylningen drog hon garanterat på sig i ett kallt och regnigt Astrid Lindgrens värld. I går promenerade jag och Lova upp till Pers verkstad precis innan stägningsdags och sedan åkte vi till Killeberg och köpte en högtryckstvätt från KÄRCHER. Den var använd endast ett par gånger och vi fick den till ett vrakpris! Nu ska här tvättas. Lovas vagn och motortvätt på bilen! Vi fick även tillbehör och regöringsmedel i priset, så att i framtiden kan vi högtryckstvätta altandäck och lagda plattor eller sten som finns på tomten. Perfekt!!!
Tänk att man kan bli så barnsligt glad för ett klipp som detta:) 

För er som undrar så vann shoppingsuget över mig i går trots alla mina försök att jobba vid datorn istället för att shoppa, men det sket sig, som det så fint heter! Skinnhandskarna från H&M hamnade i korgen och även diademet både i svart och puderfärgat. Lova fick ett och annat plagg också samt ett par vantar. Sedan var det bra nära att en regnrock från Didriksson till mig själv hamnade i korgen, men där blev jag stoppad av ett telefonsamtal från jobbet, tack gode gud! Under den tiden han jag komma till sans och inse att jag har klarat mig utan regnrock i hela mitt vuxna liv. Varför behöver jag en nu? 

På Lördag är det dags för KRÄFTSKIVA hos syrran och Kim:) Vi missade en kräftskiva i sommar men får alltså nu chansen att vräka i oss kräftor en gång till. I går handlade vi kräftor och nu ska vi bara fixa en västerbottenostpaj på plåt så att det räcker till hela gänget! Eftersom vi ska vara barnfria blir det också en tur in på systemet och högst på önskelistan står cider i olika smaker. Per vill säkert ha öl! Tjohoo va kul det ska bli! Jag och Per har inte varit på fest barnfria sedan Lova kom. Hon har alltid varit med oss och alkoholintaget har varit måttligt, om jag säger så! I alla fall från min sida. Nu blir det fest, alltså verkligen PARTY:)  

 
 

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej syster

Kul att höra att ni ska slå klackarna i taket på lördag, det gillar jag att höra=) Men som sagt fullast kör, mohahhaha =)

GriiiilllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaT

2010-09-01 @ 16:33:13
Postat av: Jennie

Hahahahah:) Japp, fullast kör!

2010-09-01 @ 20:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0