Ytterligare en natt i eget rum...

och det går fantastiskt bra för Lova. I bland undrar vi om hon verkligen är där eller om hon rymmer ut genom fönstret som en tonåring;) Tyst är det i alla fall och i natt har det inte ens varit ett problem med nappen, men givetvis, helt problemfritt ska det ju inte vara så kl 03 kommer Bosse upp och väcker mig till liv. Per vakanr inte, men det är klart, han vaknar inte ens om man smäller en atombomb ovanför huvudet på honom. Kvällen innan hade vi haft en diskussion om det här med att ha katten inne nattetid, det är liksom inte första och säkert inte sista gången jag blir väckt vid 03 av en katt som vill gå ut. Det är oerhört irriterande eftersom jag är lättväckt och har svårt att somna om. Katten kan verkligen förstöra viktiga timmar av min sömn, inte konstigt man är som en grönsak i huvudet ibland:( Nu är det i alla fall bestämt att katten ska vara ute om nätterna, Per fick nämligen gå upp i natt och släppa ut honom - Jag väckte honom så att han skulle få känna på hur det är att släppa ut en jamande katt vid 03 på natten. Nu förstår han vad jag menar!!!  

Kattproblemet löst och en sovande 1 åring på sitt rum...äntligen tror jag våra nätter kommer bli bättre!

I går var jag och Lova hos Josse och Hilma i Lönsvegas och hälsade på, och så fick tjejerna leka av sig. Lova är ett gnällande bortskämt ensambarn och Hilma är bra på att reta upp henne genom att ta alla leksaker Lova får tag på. Det är kanon om de kan träffas ännu mer för Lova behöver inse att inte världen kretsar runt henne! Josse hjälpte mig med min nya blogg och snart kanske den kan komma igång, lite mer finjustering krävs dock!

I dag steker Per pannkakor till Lova och jag föreslog en runda vid sjön eftersom det är strålande solsken! Vi ska också åka bort till Anna och Partik och hälsa på. I morgon bär det av till Göteborg för jobb och så ska vi hälsa på Lovas farmor Gunnel.  

Kommentarer
Postat av: Maria

Malcolm sov på sitt rum från 12 mån. och det var heller aldrig några problem. Henry också från 12 mån men han kommer till oss varje natt just nu. Kram

2010-05-02 @ 18:07:09
Postat av: Jennie

Han är väl inne i nån period, eller? Kram

2010-05-02 @ 22:17:51
Postat av: Malin

Va skönt att hon sover så bra i sitt rum!

Ja, dom där jäkla katterna!! Att dom måste vara så jobbiga på nätterna. Våra har varit det men verkar äntligen ha fattat att det inte hjälper att stå och tjuta vid dörren, utan sover numera på nätterna.

Kram!

2010-05-04 @ 23:07:10
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin: Jasså, era ger sig...va duktiga! Vår skulle aldrig ge sig nu när vi börjat släppa ut honom, men det gör man ju endast för att han inte ska väcka Lova;) Tröttsamma katt, men nu får han vara ute som sagt, haha! Kram

2010-05-05 @ 00:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0