Vår Lördag!

I dag fick jag sovmorgon som vanligt numera tack vare min snälla och morgonpigga sambo, det är dock inte alltid jag utnyttjar det;) I dag gjorde jag det och kom ner utvilad och pigg vid nio-tiden. När jag sov hade han hand om Lova, tvättade tvätt och skötte sitt företag samtidigt. När jag väl kommer upp är det inte så att jag fortsätter att ligga på latsidan, jag satte genast igång att sortera och rensa på ovanvåningen för att senare kunna städa av golv och toalett. Sedan tog jag nedanvåningen, dammade av och plockade undan, sorterade post och tidningar! Per tog Lova, åkte några ärenden i byn och handlade dagens middag, en sund fiskgratäng i ugn, ris och sallad! Mycket gott!! Sedan fick jag för mig att jag skulle röja lite på Lovas rum, ta ner hennes liggvagnsdel som stått där uppe sen vi bytte till sittdel. Vi ska ändå ut med vagen på Blocket nu, under tiden får den husera i klädkammaren.

På eftermiddagen åkte vi hem till mina föräldrar, pappa behövde Pers hjälp med att resa en vägg som han inte kunde lyfta själv, sa han när han ringde! Nej, tacka fan för det...det var en hel sidovägg på utbyggnaden, altanen. Herregud, har han ens tänkt tanken, tänker man ju då? Det skulle vara han i ett nötskal. Med väggen på plats fortsatte de att jobba, pappa på utbyggnaden och Per på en bil som han hissade upp i pappas garage. I timmar jobbade de, ibland stannade de upp och snackade om den kommande altanen med tillhörnade soldäck. Pappa ville veta vad Per tyckte om det ena och det andra. Sedan var det min tur, jag kom ut, pappa frågade om han skulle sätta in ytterligare ett från-golvet-till-taket-fönster brevid ytterdörren för att skapa mer dagsljus till insidan. Jag som har stor förkärlek för öppna ytor och höga fönster sa - Japp, in med fler fönster, vi ska se naturen när vi sitter här och äter en sommarkväll!

Agnes, min systerdotter var också där, hon skulle sova hos mormor och morfar i natt. Eftersom det var Lördag hade hon fått en hel påse godis och dumleklubbor av mamma. Glad som få fick hon för sig att hon skulle öppna affär med en strykbräda som kassadisk och så kassa-apparaten som fanns i lekrummet. Mamma och jag var kunder, en godisbit kostade ena stunden 50 kronor och andra stunden var den starkt rabatterad - gratis! En rulle fryspåsar fick agera godispåsar och vi fick peka på det som vi ville att hon skulle lägga i påsen:) Söta Agens, de är så härliga barn i den åldern (5 år). Efter en stund frågade jag henne - Men Agnes, om du säljer allt ditt godis, vad ska du ha till tv:n i kväll? Agnes tittade på mig med en funderande min och sa - Då får jag nytt av mormor! Det värsta är att hon får det också, mamma är nämligen väldigt svag för sina barnbarn på gott och ont. 

Väl hemma igen skulle vi se en Beck-film men bild - och ljudkvalitén på den var inte bra så det var bara att lägga ner det projektet. Det blev ett inlägg bloggat istället och ett kök i skinande skick!

Nu borde jag lägga mig, men kvälls - och nattmänniska som jag är så är det tveksamt i alla fall innan klockan tolv!!  

Kommentarer
Postat av: Kiqi

Hoppas resten av helgen varit lika trevlig och härlig som fredagen lät..



Har en liten utmaning till dig hos mig

http://babymama-2009.blogspot.com/2010/05/utmanad.html



Kram och grattis till Lova i efterskott!

2010-05-16 @ 16:15:00
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Ok, ska ta mig en titt....:) Kram

2010-05-16 @ 20:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0