Lova - snart dagisbarn!

Det blev ett besök på Lovas förskola i dag och jag kände direkt att här kan jag tänka mig att lämna henne, här kommer hon att få det bra! Det var inte indelat i avdelningar som det är på de flesta ställen utan barnen hade flera rum att visats i, rum som hette "sovrummet", "målarrummet", "lekrummet", "kreativa rummet" och så vidare. De större barnen hade ett mysrum med soffa och läshörna. Där kunde de även sitta och spela spel. Ett rum var fyllt av konst på väggarna, Pippi långstrump på sin häst, Bamse, Nalle puh och flera andra "kändisar" vad målade i modell större på väggarna. Där kan man nog bli sittandes och drömma sig in i en fantasivärld som barn!! De hade ett stort kök med många små bord för nära gemenskap och inte "långbords-känslan" varje dag. Smart tänkt! Maten kom från rätt över gatan där det ligger en gymnasieskola, men frukost och mellanmål tillreds på plats. Omgivningarna är underbara med ängar runt om, så det är inte mycket mer att säga om det. De har nära till sjö, parker och lekparker, men även en damm där man kan mata änder. Deras målsättning är att gå ut en gång om dagen och i övrigt vara ute på gården ofta under dagen. Små barn ska i det mesta möjliga sova ute i vagnar på gården, Lova är van vid det så det är inga problem. Lova och jag är ute varje dag om inte det hällregnar konstant en hel dag, det har ju faktiskt hänt;) Annars är det inget som biter på oss!! Inskolningen kör igång på måndag och varar i 14 dagar, just nu är jag bara positiv till detta! På dagis berättade jag lite om Lova! Japp, hon använder napp, hon är inte allergisk, hon äter allt i matväg,hon är inte rädd för något, hon sover två gånger per dag och så vidare. Precis innan jag ska resa mig och gå säger jag att hon går mer och mer, men att hon inte är så van att gå i skor än. De skrev ner allt jag sa och var väldigt tillmötesgående och trevliga, speciellt Lovas mentor Annelie. När jag kom hem till mamma och pappa så är det första jag ser en glatt gående Lova i sina skor...på gräset...utan probelm!?!

Sedan gick hon på altandäcket, på stenarna...ja överallt! Hon gick till och med bättre än hon går inomhus. Så nu blir väl nya favortisysslan att gå utomhus och selen i vagnen kommer väl till pass;)  



Kommentarer
Postat av: Malin

Spännande med inskolning! Hoppas allt går vägen! Va skönt att du är så lugn och positiv till det. Då kommer säkert allt gå jättebra!

Och heja Lova!!! Va duktig hon är som går så bra nu!

Tack för peppingen! :)

Jag vet hur det är med suget...jisses va svårt det är att hålla sig ifrån allt.

Blir nästan värre under/efter en sån här diet också. Det känns som det enda som cirkulerar i mitt huvud är chokladbollar, cola, pommes frites och lösgodis. Haha!

Är inne på mina sista dagar. Har tänkt att göra slut på påsarna jag har hemma och sen kämpa på med träning för att upprätthålla dom kilona jag lyckats gå ner. Alltså 3 än så länge.

Kramar i sommarvärmen!

2010-05-19 @ 22:46:33
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Skickar några kryapådig-kramar från oss till Lova!

2010-05-19 @ 22:47:35
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack Malin, hennes feber kom tillbaka i går kväll runt 23. Vi hade lyckats häva det med en panodil supp på eftermiddagen men sen kom det tillbaka! I dag är hon feberfri, lite varm kanske! Jo jag tror också det kommer gå bra på inskolningen, hoppas!! 3 kg är jättebra på en vecka, grattis!! Kram

2010-05-20 @ 13:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0