Stora fixar-dagen!!

I dag åkte vi till mamma och pappa vid 9-tiden för att hjälpa till med diverse sommar-måsten i trädgården. Jag och mamma lukade rabatter, tog bort ogräs utmed husgrunden, krattade singeln och jag gjorde i ordning morgonfika vid 10-tiden. Vi fikade, och tog Lova på en promenad så att hon somnade i vagnen. Hon sov i nån timme. Per tvättade bilar, oljade deras nya möblemang till soldäcket, satt upp det stora svarta parasollet, tvättade av och hängde upp en gunga till Lova och Hilma i deras gungställning samt klippte gräs både på deras gård och på ängen brevis som är deras. Pappa byggde på altan och soldäck som börjar ta form. Det tar sin lilla tid när han arbetar med annat i veckorna och bara gör detta på sin fritid. Middagen fixade Per, det blev panerad torskfilé som mamma köpt på torget, potatis, äggsås och rivna morötter. Det var fantstiskt gott och gjorde att vi orkade fortsätta ännu fler timmar. Per fixade mammas gamla cykel till mig, tog bort lite yt-rost och tvättade upp den. Nu är det bara sadeln som ska på sen kan jag och Lova börja cykla. Jag passade på att tvätta upp min jacka under tiden vi jobbade i trädgården, den fick hänga ute och lufttorka. Nu luktar den sommar och fräscht. Sådant är man inte bortskämd med när man inte har en egen trädgård. Jag kom hem solbränd, lite svettig efter att ha jobbat och kände mig mer än nöjd med dagen. Att kunna hjälpa mamma och pappa betyder mycket för mig, de har ju hjälpt oss barn med allt vi frågat om i princip. I bland måste man gottgöra dem, visa att man uppskattar att de finns där!! Vad kan då vara bättre än det vi gjorde i dag? Med fyra vuxna personer i arbete kommer man långt.... Något som bekymrar mig är att Lova fått massor med utslag på hela kroppen! Hon hade två dagars feber och nu i dag dök dessa röda fläckarna upp. Vad det är återstår att se...Vattkoppor hade hon ju, eller hade hon det;) Jag var fundersam redan då och fler med mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0