Mellanmål då och nu!

Lova och jag brukar käka frukt till mellanmål, eller i alla fall hon. Jag tar ett par bitar för att sympati-äta med henne;) Det har gått ganska städat till fram tills nu, men de senaste dagarna har ettåringen börjat visa allt mer av sin egen vilja även här vid mellanmålen. Banan var jättegott innan, både mosat och senare i bitar. Nu är det bananskalet hon vill ha, prompt! Hon skriker och pekar på det med båda pek-fingrarna för att visa vad hon vill ha! Kniven är också intressant, men inte bitarna av päron som kniven skurit upp. I dag blev hon vansinnig på mig när jag inte "fattade" vad hon ville ha.

En mamma vid datorn har aldrig varit kul, men nu har hon kommit på att hon kan trötta ut mig, så att jag sätter ifrån mig datorn och leker med henne istället. Då pillar hon på allt, sladdar som sitter i, knappar, trycker ut luckan till skivan och så vidare! Tillslut tröttnar jag och då är jag helt och hållet hennes! I bland lägger hon sig på alla fyra på golvet nedanför och låtsas-skriker, för då får hon ju min uppmärksamhet per automatik!

Det är mycket babblande nu, hon babblar sönder öronen på oss här hemma;) Mitt i babblandet hör man ett välbekant MAMMA och så tittar hon på mig och firar av ett underbart leende, klart man släpper allt man har för händerna och tar upp henne då.... 

....och så går hon, hon går riktigt bra nu.... 



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, hon är inte du den där lilla damen! Visst är det helt otroligt vad dom lär sig fort dom små liven. :)



Hur är det med såna bars förresten? Täcker en sådan en hel måltid eller bara delvis?

Hur menar du att du äter dina? Istället för en hel måltid eller bara när du är sugen på nåt?

Och kan man mixa mellan olika märken? Har sett att Allevo har smoothies och dom blev jag lite sugen på. Tror jag ska köpa mig några Modifast-bars för att variera lite.



Vi ska nog klara av detta ska du se!

Kram!

2010-05-06 @ 22:22:53
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

De lär sig fort ja, som små svampar;) Jag byter ut måltider mot bars..så frukost och lunch blir bars och sen en sund middag på kvällen, oftast kyckling för det älskar vi här hemma! Jag köper nutriletts bars men du kan nog blanda, vissa innehåller fler kalorier än andra och så, men det skiljer inte jättemycket.



Ja jag hoppas det går vägen:) Hade suttit fint och ta 10 kg till i år. När du går dina långpromenader, hur länge går du då? Jag har börjat gå själv nu, utan vagn. Jag tror det ger mer! Jag går en timme, inte mer, men det är ju pga mitt bäcken som strular lite sen efter förlossningen.

Kram

2010-05-06 @ 23:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0