Farmor shoppar från Villervalla...



till Lova som kommer bli ursöt i detta set. Vi promenerade ner till city i Kungälv, till Småtufft, en butik som jag gillar och gärna besöker när vi är där. Där har de en skön blandning av Villervalla, Molo, Katvig, Plastisock och Småfolk, bara för att nämna några av alla de fina kläder som finns till barn.

Detta är min stil i ett nötskal, det är precis vad jag vill att Lova ska ha på sig just nu! Tänk en svart skinnjacka till detta och små svarta stövlar. Kanske en enfärgad skarf i halsen!!

När vi ätit hos Gunnel i kväll åkte vi mot Skåne igen, så nu är vi hemma! Det blev inget Mellby och sommarstugan...det har regnat hela eftermiddagen och vi längtade mer hem än dit. Hade det varit strålande sol så hade det kanske känts mer motiverande. Vi åker kanske dit i morgon om vädret blir bättre. På hemvägen pausade vi på Schell och Lova fick springa omkring i butiken. Hon plockade ett äppel och en banan så det fick bli hennes kvällsmat eftersom hon ratade pannbiffen med mos som hon och farmor lagat till;)
Det var en övertrött Lova som först retade gallfeber på Bosse genom att kasta sin ask med russin på honom och dra honom i svansen när vi kom hem. Sedan tog hon sin napp och visade tydligt genom att lägga sig på kudden vi haft med till henne, att hon ville lägga sig i sin säng på ovanvåningen. Det tog en halv minut för henne att somna!! Själv är jag sliten, jag är inte ett stort fan av att åka bil alltför många mil. Jag blir lite illamående, men mest trött. Vi har funderat på att bila runt i Sverige i sommar, men det tål att tänkas på. Flyget söderut är mer bekvämt därför blir det ju nästan alltid en resa utomlands när det är dags för semester.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket underbart set. Vill ha en flicka;)Typiskt att jag inte kunde i går men det är svårt när Henke jobbar utomlands. Hoppas vi kan ses nästa gång du kommer till Kungälv eller Göteborg. Kramkram

2010-05-29 @ 10:18:04
Postat av: Jennie

Ingen fara! Vi får träffas längre fram när Henke är tillbaka och vi stannar lite längre i Göteborg. Vi har lite kort varsel på våra resor också så det var ju inte så att du hade haft så lång tid att planera, haha:) Så det var en chansning jag tog där! Stor kram till er

2010-05-30 @ 10:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0