Äldre för var dag, men starkare än någonsin sen förlossningen!

Rubriken sammanfattar ganska väl hur jag känner mig just nu!

Under promenaden i dag fick jag för mig att jag skulle lägga mig i solariet en stund, vilket jag gjorde. Brun och fin(ja, jag börjar faktiskt bli brun istället för röd nu) gick jag vidare i ytterligare en halvtimme. Det börjar komma till det stadiet när jag inte kan tänka mig att vara utan min promenad och det är ett önskvärt stadie som jag väntat på. De första gångerna var bara jobbigt, jag hade ont i smalbenen och blev stel i nedre delen av ryggen. Dessutom kände jag av mitt bäcken ganska mycket. Nu är det bara bäckenet jag känner av, men det blir mindre var gång. Otränad som jag är så är det väl ett måste att gå igenom alla dessa pain-in-the-as momenten, jag är ju inte nån ungdom längre;) 33 år i sommar faktiskt och jag kan inte göra ett skit åt det!!! Sånt är livet och det bästa med att bli äldre är att man blir klokare med åren, det är ingen gammal skröna, för det blir man faktiskt! Nu låter det som om jag ska fylla 50 och har en livserfarenhet som heter duga. Det kan jag inte riktigt skryta med, men kanske om 20 år. Hur som helst, dessa 20 åren behöver inte gå snabbt, om jag säger så! 

33 år och det är dags att lägga ungdomsåren bakom sig men för den sakens skull behöver jag inte bli gammal i sinnet, ellerhur? Jag har lätt för att acceptera att jag är närmare 35 än 25 eftersom jag är superduper nöjd med min ungdomstid. Jag gjorde allt det som jag ville, jag pluggade, jag reste ut i världen varje år, jag flyttade rundor och jag träffade mycket trevligt folk...och ja, jag hoppade fallskärm;) När jag fick Lova var det som om det var sista efterlängtade pusselbiten. Nu har jag allt jag någonsin kan önska! Får jag ett barn till är det bara en enorm bonus!!  

Eller well, ett nybyggt hus får också gärna trilla från himlen. Det skulle jag inte spotta på!

Det viktigaste av allt för mig är dock att min familj får vara friska! Det tror jag att alla kan skriva under på.....

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt inlägg!

Visst är det härligt när man verkligen längtar efter att få komma ut och röra på sig. Känner desamma. Får jag inte komma ut på min dagliga promenad riktigt kryper det i hela min kropp. Hoppas bara att jag kommer in i träningstänket sedan när jag är klar med Modifastköret ;) Försöker peppa mig varje dag att i slutet på nästa vecka. Då är det jag som drar igång.

Ang mina promenader klarar jag av dom finfint. Möjligtvis att jag känner mig lite tröttare än innan jag började med dieten men eftersom mina rundor är så inrutade kan jag inte vara utan dom. Haha!

Kram!

2010-05-12 @ 22:29:09
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin: Va bra att du orkar gå samtidigt som du äter kuren. Trött var bara förnamnet på mig när jag gick på ren kur, jag var helt klubbad;) Jag orkade bara gå korta rundor precis efter jag tagit en drink och hade energi i kroppen. Nu äter jag ett mål mat och det förändrar en hel del. Kram

2010-05-13 @ 10:06:14
Postat av: Isabella

Haha, skulle med skriva "härligt inlägg". Skönt att man är nöjd med sin livsituation. Det finns bara en person som kan styra sitt eget liv, och det är en själv. Finns många människor som inte frstår det, klandar ingen.. men för vissa är det självklart, för andra inte! Du är den enda som kan skapa lycka. Med rätt inställning bland annat, även viktigt att ta vara på livet. Man lever bara en gång, man ska göra det man själv vill. Inget står i vägen!!

Kramar Bella

2010-05-13 @ 11:11:42
Postat av: Jennie

Isabella: Så sant så sant!! Det är helt och hållet jag själv som skapar mitt liv. Därför är det rätt meningslöst att gnälla över saker man inte är nöjd med egentligen...det är bara att sätta igång och förändra;) Hahahah, tänk om det hade varit så lätt?

Kram på dig

2010-05-13 @ 20:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0