Osby - Göteborg, Göteborg - Ullared och sen hem igen;)



Med sig hem från Ullared fick Lova ett piano, lika fint som kusin Hilma har:) Den är så kul att hon kasar i sin stol, dansar till alla ljuden och koncentrerar sig djupt!

Klockan 08 i morse bar det av till Göteborg och där levererades kosttillskott till kund, packades nytt i burkar och hämtades ett gäng burkar till i lagret. I bland önskar vi att vi ägde en mindre lastbil...ja en sån som vi hade;) Enda problemet, vem vill åka 46 mil i liten lastbil med den komforten det innebär? Nej, ingen! Därför kör vi hellre till lagret ett par gånger när vi är på plats. I dag skulle inte mindre än 40 burkar fraktas. Jag och Lova slingrade oss från jobbet och tog in på Femman, shoppingcentrat i fyra hela timmar. Under tiden som Per svettades passade vi på att äta och shoppa. Vi satt också en bra stund och pratade med andra mammor på Åhléns fik. Lova hade en ät - och bajsdag vilket innebär stora mängder mat och 3 fulla blöjor. Hon åt som en häst och när hennes var slut sträckte hon sig efter min sallad och sa Ah, ah som betyder - Ge hit! Allt smakade gott i dag och hon var en solstråle hela dagen. På grund av hennes goda humör vågade vi oss in på Ullared på hemvägen. Där gjorde jag världens fynd, måste bara berätta för er! Första gången jag var på inredningsparty blev jag kär i en lampa för 700 kronor, en vit taklampa som jag ska ha antingen i vårt sovrum eller ovanför soffbordet. I går på partyt gick jag och sneglade på den, men slog aldrig till. I dag förstår jag varför, den fanns nämligen på Ullared för 250 kronor, exakt samma lampa! Först stod jag bara och gapade, sen högg jag en av de få kartonger som fanns kvar, sprang till Per och berättade om mitt fynd. 

Fyndet var givetvis höjdpunkten på min dag, men en annan sak som jag gillade var Ullared by night...knappt en människa i sikte och inga köer varken in eller ut. Inte en enda gång jag trängdes i butiken eller svor över pensionärer som kör en på hälarna. Nej, det var rena lyxen att vara där mellan kl 17-20. Vissa avdelningar stod i princip öde, en av dem var leksaksavdelningen så där kunde vi känna och klämma på allt. Lova var överlycklig:)  
Så alla ni som envisas med att köra i ottan kl 06 på morgonen, tänk om!

Nu är jag en av de tröttaste i Sverige, men nöjd med dagen! Jag packade upp alla sakerna när vi kom hem så slipper jag vakna till en massa kassar i morgon bitti

Kommentarer
Postat av: Kiqi

Åh, ett sådant piano bara måste jag ha till Mama! Hon älskar ju mitt riktiga piano.. Ullared får det bli innan hon fyller 1 år tror jag! Håller med om att Ullared sent är det bästa! Alla turistbussar har lämnat, och andra morgongalningar. . kvar är mest lokalbefolkningen och de är inte så hysteriskt många, och vallfärdar ju inte direkt =)



Vad mysigt hon såg ut att ha det i bilen. Gullungen!

Så synd att vi blev sjuka och inte hann ses ja. Men som du sa, vi ses ju senaste den 25/4 ;o)



Sedär vilket kap också! Grattis till lampan!



Kram

2010-03-02 @ 01:10:27
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Kiqi: Det kostar 89 kr och då sitter batterierna redan i;) Rena kapet! Hon hade tröttnat på sin aktivitetsvalp på vägen upp;)Perfekt till Mama som säkert är lika musikalisk som sin mamma och moster, kan jag tänka mig:) Kram

2010-03-02 @ 10:06:01
Postat av: Kiqi

Är det sant!! Sjukt billigt ju! Måste nog ta mig till Ullared innan 1årsdagen tror jag..



Åh, vi får väl se hur hon utvecklas ;O) .. tror faktiskt hennes moster blev lite sugen på att köpa pianot till henne =)



Kram

2010-03-03 @ 00:46:10
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Japp, löjligt billigt. Man kan ju tänka sig vad leksaksaffärerna hade tagit för ett sånt! Kram

2010-03-03 @ 13:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0