Den officiella bröllopsserien


Lovas farmor har bett mig se ut en kaffeservis till Lova som hon ska börja samla på nu vid 1 årsålder och fram tills den är komplett. Jag har haft ett jädra bry med detta för att jag vill inte att hon ställer den i sitt förråd i en kartong när hon flyttar hemmifrån. Jag vill att hon ska uppskatta den, förstå värdet i den och använda den vid sina kalas och fester. Men som alla vet, det som är snyggt nu kanske inte är snyggt när Lova är 20-25 år. Därför är detta rent ut sagt skit-svårt :( Det är ju inte lite pengar det handlar om heller när den är komplett! Att den ska vara vit och stilren är självklart, då är chansen större att hon accepterar den, tror jag! Eller vad tror ni? Help me out, girls!!!!

I alla fall efter mycket letande på nätet hittade jag denna "Den Officiella Bröllopsserien" och gillade den vid första anblicken. Hon samlar (sedan sitt dop) på en silversked som är just kronprinsessan Viktorias sked. Då tyckte jag det passade med denna servis som är skapad bara för prinsessans bröllop i sommar. SHIT, jag låter som en äkta rojalist här nu märker jag, men...jaja, ni är med på hur jag tänker? Kronprinsessan gifter sig i sommar, samma år som Lova fyller 1 år och börjar samla på kronprinsesseparets servis! Lova kommer då ha både Viktorias sked i silver och koppen med äkta guld på. Kan hon förresten ha silversked till kopp med guld i eller? Funderade nämligen på det också...säg nån jädra tanke som inte farit genom mitt huvud när det gäller denna servis ;)

Här är lite info och en bild på serien:

Den officiella bröllopsserien har inspirerats av ett befintligt mönster från Drottningholms Slott. Dekoren utgörs av fyra symboler; Tronföljarkronan, Nordstjärnan, fyrklövern och en stiliserad blomma. Den kombinerar tidlös tradition med personlig prägel och består av åtta väl valda delar i kungligt serafimerblått och äkta guld.




Läs mer om serien här >>



Står det Lova på denna? Eller är det inte Lovas kopp?

Kommentarer
Postat av: Josse och Hilma

Den var skitsnygg!! Den ska hon ha tycker jag =)

2010-03-25 @ 10:10:12
Postat av: Jennie

Tycker du det? Skickade den till Gunnel nu också, hon tyckte det var en bra idé att gå på Viktoria-linjen...då har hon både kopp och sked som har med Viktroria att göra. Kram

2010-03-25 @ 12:45:48
Postat av: Malin

Åh vilken fin servis! Den skulle jag själv kunna tänka mig! :)Men frågan är om den är lika fin om 20-30 som du säger.... svårt! :/

Klart man kan ha silverskedar till den servisen. Det kan man nog ha till vilken som helst.

Rolig idé! Själv började jag samla på en kaffeservis först när jag konfirmerades och var klar först nu. Var många år som jag inte ville ha nåt. Är kanske inte nån servis jag hade valt nu men den är ändå fin. Lite lagom klassisk med blommor. Är dock ute ur Rörstrands sortiment sen flera år.

Haha, vad jag tjötar på. Men det är faktiskt lite roligt med finporslin. Bara det att man inte lägger pengar på det.

Har dock funderingar på att börja samla på en matservis nu. Man kan ju faktiskt köpa en tallrik då och då.

http://www.rorstrand.com/web/rorstrandwww.nsf/pages/91F782F5210522DAC2257177003AED6F!OpenDocument&Expand=1

Snygg och enkel. Den kan man omöjligt bli trött på, hur länge man än har den :)

Kram!

2010-03-25 @ 22:00:01
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker du ska köra på den eftersom du gillade den direkt. Då är det oftast rätt :) Lova är en lycklig unge LYCKOST LOVA

2010-03-25 @ 22:57:35
Postat av: Jennie

Malin: Å den är så fin Corona, den kollade jag också på till Lova men skulle gärna velat ha själv. Jag har två serier från Hackefors, den ena valde jag när jag var 13 år och den andra när jag var 23-24 år. Gillar båda ännu som tur är;) Har använt dem sen min 20 årsdag (första festen den användes) då den första var komplett....men nu är den bara till prydnad för den är skör, bara tunnt porslin! Den har varit med på alla mina födelsedagar och andra lite finare tillställningar hemma.



Nej, det var ju några år där i livet som man mest suckade när man fick en kopp, men i dag är jag oerhört tacksam för alla som köpte så här fina presenter till mig (mest mormor faktiskt)

Hoppas du hittar en fin mat-tallrik...det är som du säger, man kan ta nån tallrik då och nån då :) Tillslut har man 12, 20 st eller vad man nu vill ha. Jag siktar på 20 med min och har nu 15 st :) Kram



Maria: Ja, du har nog rätt, första känslan ska man gå på :) Ja lyckost Lova, men den får i alla fall stå i MITT vitrinskåp tills hon flyttar till eget, haha;)Hur är det med Henry nu, bättre? Kram på er

2010-03-25 @ 23:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0