Som en skridskoåkare som inte kan stanna...

utan kör rakt in i särgen! Det är sån Lova är just nu. Det ska gå fort, fort men det är inte alltid kroppen är med på noterna. Hennes ansikte är både blått och rött, stackaren! En liten omorganisering i vårt kök är planerad eftersom Lova har hittat skåpet med grytor och grytlock. Jag tror ni alla vet hur det låter när man slår locket med grytan och det är inget jag vill lyssna på hela dagarna;) Bläckpennor är Lovas stora passion, helst en i varje hand. För en stund sedan upptäckte jag till min fasa att hon ritat ner soffan med bläck. Tänk nu om vi köpt den snygga vita tygsoffan som vi stod och suktade efter för 4 år sedan. Då hade jag förmodligen tuppat av nu! Tack gode gud att valet slutade med en mörkbrun skinnsoffa. Med Pers gryma universalmedel hoppas jag att vi får bort bläcket. Min söta lilla sessa som jag kunde pussa på i tid och otid är borta. Nu får man fråga - Får mamma en puss? Tyvärr blir svaret ofta "Na" och hon skakar demostrativt på huvudet. Detta är förändringar man helt enkelt får finna sig i men vissa dagar önskar jag att jag kunde spola tillbaka tiden lite, bara lite. 

Kast med liten konstväxt är en annan populär syssla för Lova. Först lurar hon oss att ta upp henne i famnen när vi sitter i soffan och efter ytterst lite mys ska hon vidare till nästa destination som är fönsterkarmen. Där hugger hon en av mina fina konstväxter och kastar den på Per eftersom hon vet att han kastar tillbaka (han har banrasinnet i behåll) Efter några sekunder har blomman tappat blad trots att den inte är en riktig blomma och vitsen med konstblommor går liksom upp i tomma intet. 

Ja detta var ett smakprov från vår vardag.... 

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja herregud vad dom far runt! Och värre lär det bara bli. Önskar också man kunde stoppa upp lite.

Vilmer är också som en virvelvind...han har ensdast lugn precis innan han ska sova för natten och man läser sagor för honom. Suck!

Ja dessa godisfällor asså. Jag kämpar rätt mycket mot dom själv. Har ballat ur fullständigt denna veckan och försöker hela tiden skärpa mig. Usch va dålig disiplin man har på sig själv. Är ju skamligt!

Nu sitter man här med ett glas rött och iofs en chokladbar....men ändå :/

Kram!

2010-06-23 @ 19:59:33
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Så han vill lyssna på saga, vilken goding...Lova vill bara bläddra i boken om jag tar fram en bok:)

Ja, det är sjukt va dålig karaktär man har i perioder, det är ju därför man hela tiden får kämpa med vikten:( Jag tappar ofta sugen innan mens men jag har fått hjälp mot det nu, så jag hoppas det inte ska sätta käppar i hjulen! Kram

2010-06-23 @ 20:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0