Indiskt naanbröd på menyn!

I dag fick jag sovmorgon, Per tog Lova på en tur till Kristianstad vid nio i förmiddags och kom tillbaka runt halv ett. Jag sov, sov och sov! En favoritsyssla på förmiddagarna när det är regn och rusk utanför dörren! När jag väl segade mig ur sängen blev det en enkel frukost, en macka med mjukost, banan och mjölk. Tystnaden var påtaglig! Eftersom ingen stod vid mitt ben och ville smaka på mackan fick jag hela för mig själv, lyx! När ingen vilel ha något mitt i min frukost så fick jag faktiskt sitta ner när jag åt min macka, också lyx! Sedan ringde telefonen, det var syster Johanna som ville komma med fika och snacka lite strunt. Det passade mig perfekt! Vid detta laget var dock Lovi lou hemma. Per släppte av henne här innan han åkte vidare och fixade med bilen. Till min fasa insåg jag att hon åkt i strumpbyxor och tröja till Kristianstad....det är nog det fulaste jag vet, endast strumpbyxor. Det MÅSTE vara en klänning eller en kjol till annars är det en dödssynd;) Jag bet mig i tungan, det är så vi tjejer bör göra om vi inte helt vill att killarna ska sluta göra sina trevande försök att få till det på klädfronten. Han har gjort det förr och han kommer göra det igen, men den gången det blir "rätt" ska jag berömma honom för hans klädval till Lova. Så pedagogisk och korrekt var det länge sedan jag var, men skam den som ger sig;) 

När Per kom hem hade han en kasse med sig. Han hade handlat räkor, fetaost, ruccolasallad och indiskt naanbröd. Till det rostade han solroskärnor, kokte upp lite pasta, gjorde en himmelskt god dressing och fick till en lördagsmeny som riktigt smälte i min mun. I den stunden jag smakade på middagen spelade det liksom inte så stor roll att han inte kan matcha kläder till vår ettåring, han kan ju laga mat och han gör det med bravur!

Nu var det då dags för lördagsfilmen, undra vad som är kriminellt nedladdat i dag? 

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0