Dagis, here we come!

Yes, i dag bar det av till dagis med vagn. Lilla hjärtat har slutat snora och hostan är bättre. Nattsömnen var ok och efter mat och vila under förmiddagen gav vi oss i väg strax innan 13 i dag. Vi stack inom ICA kometen och köpte ett paket blöjor som ska finnas på dagis och med oss hade vi också en påse med två ombyten om i fall en oycka sker. Det var en glad Lova som kröp över den höga tröskeln till dagisets entré. När vi kom in kom två personal och hälsade oss välkomna, Lova fick en kram. Jag är så glad för detta dagiset, de är så otroligt vänliga, kloka och fina mot barnen. När jag skulle gå stod Lova i fönstret och vinkade på mig tillsammans med mentor Annelie. Hon såg allt lite förvånad ut och jag vågade inte vända mig om och titta igen om i fall hon grät. Jag tog ett djupt andetag och gick vidare. Helt bekväm med detta är jag inte än, även om allt med dagiset stämmer, så är det mina känslor för att lämna bort mitt barn som spökar. Jag är inte van att lämna bort Lova! Vi lämnar i princip aldrig bort henne, endast nån gång då och då med månaders mellanrum till min mamma. jag vet, det är på gott och ont! När jag kom tillbaka berättade en ur personalen att Lova ätit mycket bra under mellanmålet och att nummer två kommit i blöjan strax efteråt. Hon satt i ett hörn och plockade med lego när jag kom, ensam! Jag tittade mig omkring i den stora lokalen....två personal var på plats med cirka fem barn. Det verkade lugnt! Någon satt och ritade, en annan tittade på akvariefiskarna och en tredje kom fram till mig och sa hej.  

Lugnt och skönt, trevlig personal och en glad Lova! Härligt! Vi gick bort mot hennes hylla och fick med oss jacka, mössa och skor och vandrade sedan ut i regnet....

I morgon är det ett nytt eftermiddagspass och under tiden Lova är där ska jag, Marie och lilla Maja passa på att fika hemma hos Malin. En fika som varit planerad länge och nu blir den av... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0