Marknad!

Jag, Lova, syster och hennes Agnes åkte till Hästveda på marknad i dag. Solen gassade lagom mycket och folket vimmlade runt mellan marknadsstånd och matvagnar. Det åts, dracks, shoppades och skrattades runt omkring oss. Överallt stannade vi till och pratade med folk vi kände. Lova satt som ett ljus i vagnen tills karusellerna tornade upp sig då öppnade hon munnen och stirrade förtjust på allt blinkande, de höga ljuden och människorna som skek av glädje. Efter ett par minuter förbyttes stirrandet och den öppna munnen mot entusiasm och nyfikenhet. Hon skulle ur vagnen!! När hon fick åka karusell med Agnes var lyckan total och när vinden högg tag i hennes tunna hår skrattde hon så hjärtligt att jag höll på att lipa en skvätt. Moderskänslorna tog fullständigt över! Tyvärr glömde jag kameran hemma, vilket var en total dödssynd när Lova åkte karusell för första gången.

Mätta i magen av langos, lite marknadskarameller på fickan och ett par nyinköpta fejk-foppa i gräsgrönt till mig själv åkte vi den dryga milen hem

Ingen sommar utan marknad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0