Fredagkväll igen...

och vi har just käkat tacos, fast en lite sundare variant av tacos, nämligen med kyckling och egengjorda såser utan socker i. Fantastiskt gott!! Brödet kan man inte göra mycket åt, det är sjukt osunt, men vad göra liksom? På något sätt är det ju brödet som gör att det blir tacos. Har ni några andra tips till mig så berätta gärna! Lova som åt en burkmat tidigare i kväll ville inte ha tacos, men majskorn som plockas direkt från tallriken tackar hon aldrig nej till. Dessutom innebär det lugn och ro för oss eftersom hon måste koncentrera sig till max för att fånga upp de små kornen. Majs är min nya favoritvara i skafferiet, det finns alltid ett par burkar hemma. I dag bytte vi ut smaksatt creme fraiche mot turkisk yoghurt med låg fetthalt. Bra mycket godare blev det också!!
Nog om matsnack...

Förkylningen har övergått i hosta, i natt trodde jag att jag skulle hosta blod tillslut, herregud! Om jag sov fyra timmar sammanhängande kan jag vara glad. Jag har dålig koll på läget, jag låg i nån slags koma. Lova däremot är frisk som en nötkärna, eller nåja, nästan! Förhoppningsvis är jag fri från hosta i morgon för jag har lite att stå i. När jag var och handlade till tacosen fick en Aftonbladet med Klick följa med hem. Varför jag varje fredag lockas av att köpa den skiten vet jag inte, jag kan inte se den förrän jag tar den vare sig huvudrubrikerna lockar eller ej. Det har blivit en ful ovana! Jag vet ju att Aftonbladet inte har mycket av nyhetsvärde, men ändå köper jag den. På tv:n har vi just nu kanal fyra och VM, inte av intresse utan snarare på grund av att vi inte kan se andra kanaler. Fjärrkontrollen till digitalboxen är ur funktion och en ny tar tid på sig att komma från Telia.

I kväll visade Lova klart och tydligt vad hon ville när hon blev trött. Hon gick till köket och pekade på nappboxen från Cult design som pryder diskbänken. Hon fick välja en napp. Sedan gick hon mot trappan som leder till hennes rum på ovanvåningen. Hon ställde sig där och drog i grinden. När jag öppnade grinden började hon krypa uppför trappan (som vi alltid gör numera) med mig tätt intill bakom henne. Hon kommer upp i hallen och går fram till sin dörr och öppnar den. Jag säger att vi måste borsta tänderna. Lova visar missnöje och går mot sin säng och skakar galler. Jag hämtar henne, hon protesterar lite, men sen går tandborstningen bra och hon rusar tillbaka till sin säng. Jag lägger henne och hon pekar på en napp som ligger på hennes hylla. Hon får den. Med en napp i munnen och en i handen är hon redo att törna in. Då frågar jag - Lova, var är magen? Trött drar hon upp sin tröja och tar sig för magen. - Ja, det är magen! Lovas mage. Men var är mammas mage? 
Jag får inget svar. Hon vänder bort huvudet och himlar med ögonen, inte av irritation utan av trötthet. Jag stoppar om henne och stänger till dörren. Hon somnade på fem röda, min goa lilla tjej.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0