Inredningsintresset, var tog det vägen?

I dag har syrrorna och jag haft lördagsmys hemma hos Johanna. Det var bara jag, Lova, mina tvillingsystrar och Hilma. En riktigt mysig tjejkväll! Vi gjorde en stor sallad med kalkon och bacon i, vitt bröd och vitlöksdressing. Mycket gott:) Två glada hundar, Texas och Jonsson, fick dela på resterna. Senare på kvällen roade sig Hilma och Lova med att slita upp alla våtservetterna ur ett paket och vi tittade på tv, snackade skit och bara umgicks som systrar i allmänhet. Johanna har mycket planer för sitt hem, Josse med för hon ska snart flytta till nytt. Jag lyssnar och försöker hänga med i snacket;) Jämfört med dem är jag hopplöst bak när det gäller inredning. Det beror på att jag inte har samma intresse...längre! Det fanns en tid när jag hade det fint hemma, fick massor med beröm och hjälpte mina kompisar med små tips och uppdrag. Stolt som en tupp, hihi! Intresset rann dock ut i sanden när jag började plugga, bodde i en studentlya på 30 kvadrat och världen öppnade sig för mig. Jag upptäckte att det fanns annat att lägga pengarna på än gardiner och kuddar i de nyaste snitten och färgerna. Vad, undrar ni då? Jo, som kläder, vin, nudlar, smink och kurslitteratur...allt som en student behöver;)

Det har aldrig riktigt kommit tillbaka, intresset alltså! Men jag handlade lik förbannat på inredningspartyt så nog ligger det där och gror inom mig någonstans, min gamla passion!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Låter som en urmysig dag! kram

2010-01-30 @ 22:38:14
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Jennie

Ja, det var det:) Önskar att alla dagar var lördagar;)Kram

2010-01-31 @ 09:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0