Min kära mormor...

Efter en långpromenad med Lova är vi nu hemma igen...i värmen! Vi har varit runt i byn och handlat, hämtat post i Pers postbox, handlat och hälsat på Lovas mormor och morfar. Jag hämtade ut mitt paket med nya schampoon och grejor, lyxigt värre! Så nu ska håret (förhoppningsvis) bli bättre...läs finare;)

I går var jag hos min mormor och fikade med Lova, Hilma och mamma. Mormor blev jätteglad för gruppfotot hon fick av sina fyra barnbarnsbarn! Visserligen är de inte dem enda hon har, hon har fem till och ett sjätte på gång. Så sammanlagt har hon nio barnbarnsbarn, inte illa va? Dessa nio barnbarnsbarn kommer från tretton barnbarn, och fler barnbarnsbarn lär det bli, förmodligen långt efter det att hon lämnat denna världen för en bättre! 83 år gammal blev hon nu den andra januari och hon är pigg som en tjugoåring. Hon tar en timmes promenad om dagen hur vädret än är och det är starkt, det är så att jag känner mig slö!

Det var lite om mormor det!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad härligt att din mormor är så pigg o kry! Att hon orkar gå så långt, imponerande. Jag är 50 är yngre (!) och orkar väl typ hälften :-o Foton på nära o kära är not det roligaste de kan få... de har ju allt annat.

KRAM till dig

2010-01-05 @ 17:27:22
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Ja ellerhur! Den generationen går inte av för hackor. Jo foto är perfekt till någon som har allt! Kram

2010-01-05 @ 20:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0