En kall,vit januari-kväll...

var det i går och då satte jag och syrran våra små tjejer i en varsin åkpåse och sen ner i syskonvagnen!
Påbyltade med mössor, vantar och halsdukar traskade vi sen ut i kylan och härdade ut i en rask promenad på 30 minuter. Vi frös som bara den! Lova och Hilma däremot somnade ifrån kylan, vilket var smart gjort, det hade jag också gjort om jag låg nerbäddad i en påse. När vi kom hem blev det mys-kväll framför tv:n och sen uppesittarkväll eller kanske jag ska säga natt framför datorn. Kl 02 stupade vi båda i säng och i dag har jag utan att överdriva, varit lite seg. Sitter just nu och väntar på en nybakad äppelkaka som står i ugnen och Lova vilar en stund. I kväll blir det förmodligen ett nytt försök till promenad, fast gärna lite längre! 

I morgon har jag desto mer som står på listan "att göra" men det är väl så det är, en seg vilodag byter av en mer hektisk dag!  

Snälla som mamma och pappa är så var de nyss här och dumpade av två stora paket blöjor till Lova som de köpt när de var ute på sin shopping-runda i dag. Tänk va glad man kan bli av en sån sak, dels slipper jag köpa dem och framför allt, jag slipper bära hem dem. Visst, det är inga tunga grejor, men nog så tråkiga att kånka på när man har tunga påsar också! Blir otympligt...jaja, jag vet det är ett i-lands-problem så det ryker om det!  


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej på er! Nu har vi hittat hit till bloggen, så nu är vi läsare här! Kram Elin och Noel

2010-01-11 @ 11:03:31
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hej Elin! Va kul och så får jag din bloggadress samtidigt, perfekt. Jag har nog kikat in på den tidigare, men det var ett tag sen!

2010-01-11 @ 13:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0