Dags för Göteborg igen...

I natt hade vi en snurrande och hostande Lova i vår säng som tappade nappen upprepade gånger. Per sov lika bra för det, men jag var klarvaken och redo att stoppa tillbaka nappen. Det är som om min kropp tänker -Varför ens försöka somna in när jag kommer bli väckt om en kvart? På grund av detta är jag HELT seg i dag, det är liksom fjärde natten med trubbel. Lova som alltid sovit som en stock, oavsett vad, är nu en orolig själ. Antar att jag haft en otroligt bra tid med Lova under hennes spädbarntid i övrigt, jag är nog rent av lite bortskämd, för nu när det blir trubbel så blir jag helt förvånad, nästan lite irriterad;) 

I morgon blir det en snabbis upp till Göteborg igen, Per ska sälja och blanda kosttillskott och jag ska visa lägenheten för de nya gästerna som ska flytta in nu i månadsskiftet. Det är andra bytet av gäster sen i september när vi flyttade hit till Skåne. De nuvarande gästerna, tre studenter, ska flytta till Stockholm pga sina studier. Alla tre läser på konsthögskolan. Förra gänget, var ett gäng tjejer som inte fick nån studiero med varandra och en av dem tålde inte den andras katt. Problem hit och problem dit! Det blir lite jobb för oss också att hålla på och lägga ut lägenheten på annons, välja gäst och sen ordna allt pappersarbete. Alternativet hade varit att säga upp vår älskade trea i Linnéstan, men det är vi inte redo för. Lova ska stanna hemma denna gången pga att hon inte är rikigt kry. Syster Johanna ska passa henne på förmiddagen och mamma ska ha henne efter 14 när hon slutat jobba.

Hoppas jag får sova bättre i natt för i morgon kör vi tidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0