Ändrade vanor och nya träningsformer!

Hos sjukgymnasten i dag konstaterades det att mitt bäcken varit utsatt för mer belastning än det tål i och med graviditet, förlossning och eventuellt kan även snittet ha påverkat. Hur snittet påverkade är dock svårt att uttala sig om nu i efterhand enligt sjukgymnasten. Jag fick 7 olika övningar som jag ska göra hemma och sedan kommer jag tillbaka om 4 veckor och ser om det blivit bättre. Det kändes bra när jag gick därifrån för sjukgymnasten tog sig verkligen tid att hjälpa mig, inte mindre än två timmar tog det!?! Jag skulle också tänka på hur jag står, sitter och går, vilket kan vara svårt, tror jag. Man har ju sina inkörda vanor, tyvärr! Flera av övningarna tränar också magen vilket kan behövas efter en graviditet. Hon kollade min magmuskulatur och sa att den gått tillbaka på ett bra sätt efter den uttöjning som graviditeten orsakar. Detta innebär att min mage kan bli platt igen...om jag vill! Det vill jag såklart, jag hade ingen mage innan graviditeten, ytterst lite i så fall.
Så nu ska här tränas:)

Något jag skulle tänka på var att gå max en timme i stöten, men gärna flera timmar per dag om jag ville! Detta var givetvis skönt att höra eftersom jag gärna vill fortsätta promenera som jag börjat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0