En helt vanlig tisdag i våra liv!

I dag var det dags för 10 månaderskontrollen på BVC. Jag och Lova fick sällskap av Per som ville kolla att allt gick rätt till, hehe! Hon vägde 8900 g och var 72 cm lång. Så på två månader hade hon växt 3 centimeter och gått upp ett halvkilo. Jag tycker det låter lite, men barnmorskan och läkaren försäkrade mig om att hon följer sin kurva perfekt och att allt var fullt normalt. Längden tycker jag känns rimligt, men ett halvkilo låter lite, men det är väl så det är, vikten planar ut och eftersom hon rör sig väldigt mycket mer nu än tidigare så förbränns det ju en del kalorier;) Guuud, va jag är nojjig, märker jag nu! Jag har ett barn som följer kurvan på alla mått med bravur och ändå ska jag "stöta och blöta" detta. Hur som helst, allt annat hon tog sig för var också normalt och riktigt på alla sätt. Ännu en gång kan jag andas ut, det är lätt att glömma hur lyckligt lottad man är.

Efteråt åkte vi upp till industrihotellet för att kolla hur det gick för Per (min systers man) med hans nystartade företag. Det var full ruljans så det verkarde bara bra, precis som det ska va! Han skruvade ihop barstolar till sin kassa-disk och hade en bil inne för tvätt. Det är ett bilvårdscenter för alla er som inte vet. Vi stannde en stund  och tjattrade men åkte sen och handlade och vidare hem till vår trygga vrå;)

I eftermiddag har jag och Lova varit ute på en timmes promenad i snön. Vägarna var som vanligt sliriga och jobbiga att dra fram en vagn på, men jag får väl se det från den positiva sidan, det blir mer motstånd för mig. 

I kväll ska vi få besök av Josse, Per och Hillis!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0