Today`s buisness

Ja, vad har jag gjort för vettigt i dag? Gått en runda med Lova i vagn har jag gjort,i en fruktansvärt jobbig snålblåst. Jag ångrarde mig nästan direkt när jag kom ut, men tänkte att nu j-a sätter du fart och rör på dig...du har 5 kilo kvar till inskrivningsvikten på Mödravårdscentralen i juli 2008. Redan då hade jag 5 kilos övervikt pga av för många grillkvällar med vin i Slottskogen i Göteborg. Så 10 kilo till ska bort...och då har du inte mycket annat att välja på än att gå - även i snålblåst! Så jag gick..och gick, men bara i 45 minuter.  
Just nu står vågen stilla, händer inte ett skit:( men det är som mamma säger, din kropp förändras, det syns i alla fall. Tack mamma för peppande ord, det behövs nu. I kväll har jag tuggat i mig godis och det var inte riktigt en del av planeringen, men Per tittade på mig med sina ledsna hund-ögon när vi stod på ICA för i dag ville han verkligen ha en mysig fredagskväll med film och godis. Jaja, låt gå för denna gången tänkte jag...ni vet så man tänker när man ger efter, när disciplinen tryter och man börjar tycka synd om sig själv? När tanken - nya tag i morgon - dyker upp alltför ofta då är det tid att sätta sig ner och fråga sig själv vad sjutton man håller på med. Det gjorde jag nu i kväll, för det har varit lite si och så de senaste dagarna...eh, veckan!

Dags för sängen...och nya tag i morgon;)


Kommentarer
Postat av: Hanna & Leon

Jag såg oxå att vågen måste peka nedåt på dig :) Kämpa på, du är duktig (fast du är fin nu oxå)! Ha en trevlig helg!

2010-02-13 @ 15:27:30
Postat av: Jennie

Tack, tack:)

2010-02-13 @ 21:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0