Här ser ut på golvet...

som det bör göra när man har barn, eller efter en mamma-bebis träff. Det är rån, majsbågar, bitar av pannkakor på köksgolvet. Dammsugning blir det först i kväll när Lova somnat, det är inte lönt att göra det på dagen. I dag stod det minus ett halvkilo på vågen, och detta trots mitt lilla snedsteg med kladdkaka, jordgubbar och grädde i går. Bättre nyheter på morgonen får man leta efter:)

Jag har letat med ljus och lykta efter ett lektält till Lova i dag, på nätet! Jag vill inte ha med prinsessor, men inte heller med bilar. Varför kan det inte finnas något neutralt? Lektält är perfekt på nedanvåningen här, då forslar man bara in alla hennes leksaker där på kvällen när hon somnat...och det blir fria ytor här. Tipset kom från syrran och det var det bästa som ramlat över hennes läppar på länge! Thank you sis!!!

I dag blir det, hör och häpna, sallad och cola light till middag här! Så länge inte Per klagar så är det ett stående inslag varje dag, men vi skiftar mellan kyckling räkor och tonfisk! Mycket gott:) Bröd har vi alltid till, trots att det kanske inte är det bästa för mig, men jag känner att en liten vit brödbit får jag unna mig! I går fick Per i och för sig en pizza av Josefines Per, han tyckte väl att min Per hade blivit smal och eländig;) Jag och Josse tog en varsin sallad! Trevligt att de ville stanna och äta med oss i går


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men visst är det liiite segt med alla mat och kladd i hela hemmet?! Jag tycker faktiskt det. Men det är bara att acceptera- och städa!! usch vad man städar alltså.. var 3:e dag får jag storstäda, du vet sådan städning man gjorde var 14:e dag förr i tiden... Men det är det lätt värt! ;-) Men du, GRATTIS till viktminskning, jag går åt fel håll... plus sedan jul o nyår fortf- har ju precis slutat amma så kroppen är väl lite knas antar jag. Jag deppar inte ihop helt dock, utan försöker besöka gymmet lite oftare istället!! kram igen!!

2010-02-09 @ 10:48:30
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Här blir också mycket städning, speciellt dammsugning...och så denna j-a maten som fastnar i golvet under hennes stol, där kan man ju verkligen få ligga på alla fyra och skrubba;) Ja det här med kilona är alltid ett problem, men du gick väl ner en hel del också ett tag? Du får säkert bukt med dem snart eftersom du börjat träna också. Kramar

2010-02-09 @ 13:51:04
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0