För alla er som undrar...

så gick det så här i dag när jag ringde Hyres- och arrendenämnden i Malmö. Jag har ett ärrende hos dem ang. mina två toaletter i lägenheten. Den ena toaletten har 50 hål i väggen efter krokar, hyllor och annat, tapet och golv är inte ens gårdagens mode, det är satt för typ 20 år sedan. Golvet är skrik-rosa, snyggt som sjutton! Duschslangen har en annan rosa snygg färg, typ gammelrosa...ja ni kan ju själva föreställa er hur snyggt här är. I vasken är ett stort hål och toasitsen sitter löst på toaletten. Blandaren funkar inte om man inte tar i med båda händerna och vrider allt vad man kan när man vill ha varmare vatten. Detta är dock inte problemet för detta har mitt fastighetsbolag godkänt att de ska renovera. Problemet är att golvet är snett och att vattnet från duschen rinner i från brunnen?!?! Japp, ni läste rätt, vattnet rinner i från brunnen mot toaletten och samlar sig bakom den! Det är bara en av vattenansamlingarna på den toaletten. Långt efter man duschat kan man av misstag trampa i en jättepöl vatten när man ska på toa. Detta vill inte fastighetsbolaget ta i eftersom det innebär en jätte-renovering för dyra pengar! De tvingas ta bort den snygga rosa mattan och rikta golvet undertill innan de lägger en ny matta och detta är tydligen för mycket för dem. De vill hellre göra ett halvbra jobb! Intressant!

Men det var som min kompis Maria sa, de har gett sig på fel person! Jag godtar inte detta, inte en chans i världen...därför kämpar jag med detta. Den andra toan är lika ful fast med ljusblått åttiotalsgolv! Där ska sättas ny matta på väggen, men golvet tänker de skita i! Trött man blir, varför inte göra allt bra på en gång så slipper de problemen sen.

Övriga saker som de godkänt att fixa i lägenheten är en sprucken golvlist i Lovas rum och fönstren på nedanvåningen som är svåra att öppna och stänga!

I dag ringde jag alltså hyresnämnden med mitt målnummer i högsta hugg. Tydligen behöver man ligga på dem med, den som trodde att domstolen stod på ens sida i dessa sammanhang, trodde fel. Så mycket kan jag konstatera. Jag undrade va f-n det var som tog sån tid! Han erkände att det hade tagit löjligt lång tid. Jag frågade hur lång tid mitt bolag ska få på sig att ta beslutet ang. golvet. Det måste ju liksom dras en deadline någonstans, annars kan vi ju lika gärna lägga ner allt vad domstolar heter. Han höll snällt med och sa att han nu skulle ringa dem personligen och inte bara skicka ut lappar. Bra idé, din tönt...tänkte jag!

Vi kanske får tillkalla ett möte ang. detta, tyckte han, ljushuvudet! Ja, men va bra att du tar det beslutet så här 4 månader efter det att du fått pappren på ditt skrivbord! Grattis till ditt fina beslut, vilken prestation!!
Han jobbar med utredning på ett sätt...han borde passa sig, för det kan jag också på mina fem fingrar!

Så...nu ska det äntligen hända lite hos hyresnämnden i Malmö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0