Det blev en sen hemkomst...

från Göteborg, denna underbara stad. I dag nästan grät jag för att jag hade lämnat stället. Hur kan man flytta från pulsen, shoppingen, all den goda maten, folket (de goa gubbarna) och allt det andra som är så speciellt med västkust-pärlan Göteborg...till förmån för, ja...lilla Osby. "The village that god forgot" som Per brukar säga. Han trivs visserligen ganska bra här, men i dag var det precis som om vi båda sjönk som stenar i vatten när vi lämnade staden bakom oss. Fan, det är ju i Göteborg det händer! Det är ju här framtiden finns. Varför daltar folk så mycket om att barn ska växa upp på landsbyggden för att det skulle vara tryggare för dem. Är inte det bara en gammal klyscha? Jag säger gärna så nu när jag bor här, men om jag rannsakar mig själv, menar jag det då? Nej, det gör jag inte för jag har bott i Göteborg så jag vet att Lova hade fått en trygg och bra uppväxt där. Vi hade inte behövt bo i Linnéstan hela livet, det finns ju faktiskt fina förorter med täta förbindelser med just det som jag saknar! Nu var det i och för sig inte pga av Lova vi flyttade utan...ja, det är en lång story som inte lämpar sig i detta inlägget!

I alla fall, vi lämnade stan en aning vemodiga, men nu är vi okej igen;) Här sitter vi och peppar varandra med fördelarna med att bo i en liten by och livet kommer förmodligen rulla på som vanligt i morgon. Frågan är dock om man skulle våga sig på ett projekt som husbygge här.

I Göteborg gick jag och söp in alla dofterna, shoppade, fikade och kollade in folket. Jag hittade jeans till Lova på Villervalla...Villervalla, hur trist är det på en skala att den affären inte finns här? Så fina kläder till så låga priser! På rean hittade jag också ett par svarta "kalasisar" med vita prickar, det har jag letet efter i evigheter. Klart att det finns i Göteborg:) Nöjd som få lämnade jag Villervalla. På Kappahl hittade jag ett par jeans-leggings till henne, så nu har hon lite byxor framöver, perfekt!

Tyvärr blev det ingen lucnh eller fika för Kiqi och mig trots att vi gjorde ett försök, nästa gång hoppas jag verkligen att vi får ihop det! Att resorna till Göteborg alltid är förenade med stress gör inte saknaden lättare, jag hade mått bättre om jag hann träffa mina vänner, träffa Lovas farmor och farbröder och så vidare! Något positivt är att Lovas farmor snart kommer ner hit med sin nya gubbe, trevligt!

I Kållered (söderut från Göteborg, för er som inte vet) stannade vi till på IKEA enbart för att äta och byta Lovas blöja! Perfekt matställe och fräscha toaletter, så mycket mer än shopping egentligen. Jag och Per tog en varsin kycklingfilé med pommes, inte det bästa för min viktminskning, men desto bättre för det låga humöret som vi båda hade;) Lova fick ekologisk lasange på burk! Vilken service att de har sånt också på IKEA:) Glada, mätta och belåtna var det inga problem att köra de 23 milen tillbaka till Osby. Lova somnade innan vi ens kommit från IKEAS parkering och sov till vi kom hem. Detta innebar visserligen ytterligare en matning och ett blöjbyte i kväll innan vi kunde lägga henne, men nu sover hon finally!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch det är tråkigt att det känns så för er! Vem vet, en dag kanske ni flyttar upp till Götet igen?!

Säg till nästa gång du ska komma upp och har lite mer tid. Då kommer jag och Vilmer gärna in till stan på en fika eller strosing i affärer.

Appropå det så finns Villervalla på nätet, om du inte visste det?! Så den affären behöver du inte sakna iaf ;)

www.villervalla.se/

Jisses va farligt det var att gå in där o kolla nu då. Nu måste jag in och shoppa vårkläder till Vilmer :)

Kram!

2010-02-12 @ 01:12:51
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin: Ja, kanske det, men bara tanken på en flytt nu får mig att spy;) Får Per bestämma kan det nog bli så nån gång, jag är mer tveksam men kan verkligen sakna stan. Tänk att packa och städa lägenhet igen, fy! Jag ska absolut säga till när jag kommer upp en gång och verkligen känner att jag har tid att träffa mina vänner, nu är det som du förstått, så stressigt och bara för-dagen-turer:( Nej, det har du rätt i Villervalla finns ju på nätet, kollade där igen nu, men det är så tråkigt att många av kläderna bara syns tecknade, inte fotograferade på barn. Det är så svårt att föreställa sig hur de ser ut då;) Hittade du nåt fint till Vilmer? De hade fina överdragsbyxor som inte var så dyra, med reflexer:) Tror de var vind- och vattenavvisande, perfekt nu till våren när man går ifrån overallen.



Skulle vara jätte trevligt att ses snart:) Kramar

2010-02-13 @ 01:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0