I skuggan av värmen!

Ja så hette filmen jag just såg och den var bra! Den innehöll mycket av det en bra rulle ska göra. Kärlek, passion, tragegik, kämparglöd och bra skådespelare. Ämnet var drogmissbruk och omöjlig kärlek. En bra skildring av helvetet och att det faktiskt är möjligt att vända helvete till himmel.

Min lilla buse har sovit oroligt nu ikväll. Det kan vara något fuffens med hennes mage eftersom hon varit lös hela dagen. Jag håller mina tummar för att natten ska bli lugn. I morgon har mamma och pappa kräftskiva plus att vi var bjudna till kalas i Malmö. Lille Mio, min kompis pojke, fyller 1 år. Tyvärr fick vi tacka nej till kalaset då det kommer ta för mycket energi av två redan trötta och slitna, nämligen vi. Per däckade på soffan redan kl 21 och mina ögon går just nu i kors. Vad det gäller kräftskivan så har vi inte bestämt oss. Dagsformen får avgöra! Det är många vi skulle ha hälsat på i sommar, men som vi tyvärr inte hann/orkade. Maria och Henke, Caroline och hennes familj, Annika och Lasse, Maria och Niels, Susanne och hennes fanilj, Kiqi och Mama, Malin och Vilmer och Jessica och Johan.

Alla ni, jag är jätteledsen för att vi inte hunnit ses, men till hösten får det bli ändring på den saken:)

På tisdag kommer Lovas farmor ner hit och stannar i några dagar, det ska bli trevligt. Givetvis vill hon se sin sons verkstad men viktigast av allt är nog Lova. Det är ett tag sen de sågs och mycket händer ju på bara en månad när det gäller Lova. I går satte jag henne i framsätet på bilen (inte när vi körde förstås) och då tog hon tag i ratten och sa brum, brum! Hennes stora passion är skor, i dag fick hon ett par nya tretorn gummistövlar att gå omkring i. När hon fick dem på fötterna ville hon aldrig ta av dem;) Hon gick med dem i över en timme och varenda gång hon kom förbi Per sa han - Å, va fin du är i dina nya stövlar! Den generade minen hon fick går inte av för hackor. Jag höll på att skratta mig fördärvad. 

En annan kul sak som jag bara måste berätta är att Lovas kusin Hilma gjort sitt första toabesök, 18 månader gammal. Hon sa själv till om att hon behövde gå på toa och när mamma Josse höll henne över toa passade hon på att göra nummer två. Duktig tjej!! 

Barns utveckling är det häftigast man kan vara med om!!  

Kommentarer
Postat av: Maria

Ingen fara att vi inte sets. Vi tar igen det såklart:) Trevligt med farmor-besök till veckan! Kan tänka mig ni är trötta när Per drar igång eget fast jag är trött utan att ha eget. Hur förklarar man det? Kramkramkram

2010-08-21 @ 09:58:47
Postat av: Jennie

Hahah, ja du vem är inte trött? Jag är trött FÖR att Per har eget, hihi;) Det lättar nog upp, det är bara en fas i livet!



Ja absolut, i sept. tror jag nog att jag kan besöka Gbg



Hörs på telefon också:)



Kram

2010-08-23 @ 00:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0