Lördag och oulet i byn!

Klockan 10 åkte jag och Lova ner till byn, regnet hängde i luften, så vi var lata och tog bilen. Vagnen packades in och vi parkerade mitt i centrala Osby. Det var dags för outlet!! Vi skulle fynda vagn till Lova på BRIO, men där fanns inte den modellen jag ville ha, så vi gick en runda i byn och kollade vad de andra butikerna hade för outlet erbjudanden men kom hem tomhänta. Jag köpte visserligen ett par örhängen men inte till outlet-pris. Jag var bara tvungen att ha ett par vita pärlor som funkar till allt och är snyggt till den kommande solbrännan. Jag hittade en superfin klänning i en sval aprikos färg, också perfekt till brännan (kanske inte ska säga för mycket, jag förblir väl likblek genom hela sommaren;) Klänningen var sååå snygg och var generös i modellen, alltså passar på någon som fortfarande efter ett år inte fått bukt med sina graviditetskilo (läs jag) Priset var dock ganska högt så jag får fundera igenom detta! En sommarklänning i den färgen kan användas mellan maj-september och då behöver den inte "kosta skjortan". Hade det varit ett par jeans eller nåt annat året-runt-plagg så hade det varit skillnad!

Efter outlet-rundan åkte jag med mamma hem och fikade, sedan åkte jag och Lova hem och tog en välförtjänt vila. Båda två var trötta och griniga. Att Lova är grining är inte så konstigt för i dag upptäckte jag att fler tänder var på väg upp, bland annat en kindtand. Hon har just nu tre tänder som är på väg att bryta igenom, inte konstigt att hon fyller blöjor, kinkar ihop för ingenting och det kanske delvis är därför hon inte vill äta ordentligt heller. Hostan blir bättre och bättre, attackerna är över, men snorandet sitter i.

I kväll kom syster Johanna, Kim och deras Ebba på besök. Lillasyster Agnes ville hellre vara hos mormor så hon gick miste om den goda kasslergratängen med grädde och annanas. Kim bar upp och skruvade ihop Lovas hylla på rummet och om den lilla damen bara kunde somna in riktigt gott så ska jag gå upp och sätta den på plats, fylla den med saker och kolla hur det blir....men Lovi-lou har bestämt sig för att halvsova nu ett tag för att reta gallfeber på sin mamma! Vi den här tiden sover hon i vanliga fall!   

I mogon ska jag städa och tvätta kläder....något annat blir det inte eftersom jag blundat för städet tillräckligt länge nu;)


Kommentarer
Postat av: Maria

En sommarklänning är inte värd hur mkt som helst, max 500:- tycker jag. Roligare att köpa höstkläder och vinterjacka. Nu kommer ni snart upp va? Kramelikram

2010-04-17 @ 22:34:21
Postat av: Malin

Härligt med en ny klänning! :) Det är mycket aprikost nu i vår. Jättefin färg, men det gäller ju som du säger att man har lite bränna ;)

Har tittat på flera plagg i den färgen, och även puderrosa, men har lagt ifrån mig dom pga att jag kännt mig så blek i färgen. Haha! Är svårt att tänka att man inte ska vara så här blek hela sommaren.



Tråkigt att ni inte hittade någon vagn. Bättre lycka nästa gång! Härligt att ni ändå har en outlet där man kan fynda.



Tack för den fina kommentaren i bloggen förresten!



Kram!

2010-04-17 @ 22:53:31
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Maria: 500 är en rätt rimlig gräns ja, denna kostade 700 så det tål att tänka på;) Vi kommer upp den 25/4 eller dagen innan pga kalaset för alla 1 åringar som jag berättade om, men det blir nog ganska stressigt för en träff där, men sen kommer vi upp i början av maj igen för levernaser.



Malin: Puderrosa är också jättefint! H&M har ju en del billiga alternativ, men inte så fina som denna klänningen...men det är klart priset måste ju avgöra lite! Ja skit tråkigt att vi inte hittade en vagn, vi får dras med sing-vagnen ett tag till, hehe! Kram

2010-04-18 @ 12:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0