Två sjuklingar, ett företag och ett hushåll

Förmiddagen var ingen höjdare här hemma i dag. Lova vaknade kl 09 (sjusovare som hon är) och började hosta. Hon hostade sig igenom blöjbytet och hostade/spydde upp allt vatten jag gav henne för att försöka lindra hostan. När hon skulle äta sin banan och morgon-mackan, så hostade hon efter var och varannan tugga. Detta var något tillfälligt eftersom hostmedicinen på det hela taget har hjälpt de senaste dagarna. Resten av dagen har varit ok när det gäller henne. Jag däremot är sämre i dag, känner mig helt "off". Yrsel, kliande ögon och näsa och hosta. Inte så kul när jag har massor med arbete som väntar på datorn, paket som ska packas och postas, mail som ska besvaras och så vidare. Jag sköter Pers företag nu när han är i Göteborg, och utöver det hela hushållet och Lova på heltid dag som natt. Det är ganska tufft, jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte är ensamstående i vanliga fall. 

Mamma var snäll och tog Lova på promenad för jag kände inte för att gå i det skick jag är i dag. Under den tiden fick jag hur mycket som helst uträttat :) Dessutom tog mamma all min tvätt i går och tvättade upp den hemma hos sig, det kan man kalla service. Jag var där i kväll och tog ner den från linerna, det är bara att vika in den. Vad skulle man gjort utan sin mamma i såna här lägen?

I dag handlade jag in all dricka som kommer behövas till Lovas kalas. Det blev ett flak coca cola, två stora flaskor fanta och fyra stora flaskor cider. Jag hoppas det räcker, vissa dricker ju bara bubbelvatten!

Det blev ett gnälligt inlägg men jag är en riktig gnäll-fia i dag ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej J!

Ledsen att jag ej läst på ett tag. Jag år eg rätt så jätte-dåligt! :-( Smärta i huvud, axlar, nacke, rygg, armbågar och överarmar som inte ger med sig. :-( Tar mkt på krafterna. Och Stellas sjukdom plus andra big problems på det... hur mkt ska man orka??

Men du vännen, hoppas verkligen Lova blir mkt bättre snabbt nu. Men det är ju bra att hon ändå hostar upp sitt slem/kräks... så det liksom inte sitter kvar! Hoppas du får en bättre dag i morgon!

vilken fin mamma du har- håll hårt om henne!

kram

2010-04-07 @ 22:49:01
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Malin

Fy 17 vilken dag!

Men stackars Lova med sin hosta :(

Vilmers hosta är alltid värst på mornarna. Det är inget ovanligt att vällingen vänder i magen och kommer upp igen pga av den.

Vilken snäll mamma du har som ställer upp så!

Dom är guld värda våra mammor! :)

Hur många blir ni på Lovas kalas?

Kram!

2010-04-07 @ 23:03:11
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, nu ser jag hur många ni blir ;)

Fortsatte och läsa några inlägg ner. Hihi!

2010-04-07 @ 23:04:31
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Caroline: Å, det är ingen fara att du inte läst. Jag förstår ju vad du har gått igenom och går igenom. Helt fantastiskt att du bara orkar öppna ögonen och stiga upp på morgonen. Jag menar, jag klagar för detta lilla som att vara sjuk, ha en hostande unge och sambon i Göteborg. Det är väl ingenting i jämförelse. Hade jag haft värk som du så tror jag att jag hade gått ner mig fullständigt...Blir alltid så imponerad av din styrka! Ja, jag hoppas också Lova blir kvitt sin hosta snart, det tär ganska bra på henne, hon är extremt trött, tycker jag! Kramar



Malin: Ja j-a hosta, det är så synd om dem och man känner sig så maktlös! Vilken medicin har Vilmer? Vi blir 17 ätande gäster på Lovas kalas och två ett-åringar som jag inte direkt räknar som ätande ;)

Kramar

2010-04-07 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0