Sol och blå himmel!

Det har varit en underbar dag i dag och det innebär automatiskt promenad, en på förmiddagen och en efter Lovas middagsvila. I två härliga timmar var vi ute och gick och som bonus fick jag lite färg i ansiktet. Vi gick hem till mamma och pappa för att kolla hur bygget med altan och soldäck fortskred, och ja det går framåt. Det blir jättestort och det kommer verkligen bli en stor förändring för husets utseende. Som vanligt snackade pappa skjutdörrar, olika mått, isolerat eller icke isolerat och...ja, fan och hans moster! När det är ny altan och nytt soldäck på huset så ska även hela taket bytas och på insidan ska kök och badrum renoveras....fast det blir nog inte klart innan årsskiftet, han jobbar ju i veckorna också, pappsen, och just nu är det säsong inom byggbranchen. Han gör en altan till grannen och vad jag vet har han två jobb som väntar inom det närmsta. Han är 40-talist och verkar ha ett energiförråd dubbelt så stort som mitt, det är bara att gratulera och hoppas att han inte sliter ut sig! 

Jag fortsätter styra upp Pers företag och sedan ett tag har han vidarebefodrat sina samtal till min mobil och det innebär ett evigt ringande. Oftast är det folk som vill köpa kosttillskott såklart, men det är inte alltid de är trevliga. I dag var det två idioter som ringde och som inte riktigt kunde ta in att de inte kunde prata med Per. Jag försökte enligt konstens alla regler förklara att Per är uppe i Göteborg och jobbar och har vidarebefodrat sina samtal till mig, men då undrar de - Har han ingen annan telefon? Jo, tänker jag då, han har tio till, men kan fortfarande inte svara eftersom han inte kan lämna sin position som vakt. Detta säger jag givetvis inte, men jag tänker det inom mig! Sedan får jag snällt förklara att det finns en anledning till att jag svarar och tar emot beställningar. Då gjorde båda motvilligt en beställning och sen sa en av dem - Kan du be honom ringa mig? Ja visst kan jag göra det ditt pucko, men du får inte dina varor snabbare för det! Ytterligare en tanke, jag biter mig i tungan och säger att jag ska be honom ringa upp och sen när jag trodde att han var redo att lägga på undrar han om jag har noterat hans nummer. Nej tyvärr, det gjorde jag aldrig för jag älskar utmaningen som det blir att gissa sig till vem som beställt vad av 20 beställande. Ja, visst ditt nummer är noterat, ha en bra dag, hejdå!

Man kan bli trött för mindre....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0