Ordningen återställd!

Då var Per hemma igen sen i går och det stod en hel del på listan "att göra" om man säger så! När jag och Lova mötte honom vid tågstationen var det bara att börja åka runt och hämta paket, handla och ringa runt till kunder. Kl 23 stupade vi i säng...och då vakande Lova;) och höll igång ett par timmar. Bilen såg ut som en skräphög, i alla fall på utsidan, så jag fick ett litet minus i kanten för att jag inte hade skött den. Vi åkte raka spåret till syrrans Per och fick den tvättad med bra medel och grejor. Den blev som ny och Per blev lugn igen. Det förstår du väl, sa han, att man inte kan åka runt i en bil som är så smutsig? Jo, det förstår jag kanske men det har inte varit prio under denna månaden:) I dag var vi på BVC med lilla hjärtat eftersom hon blir blå om sina läppar och iskalll emellanåt. De kollade hennes syrevärde och hennes hjärta men kunde inte upptäcka några avvikelser. För säkerhetsskull fick vi en remiss till sjukhuset. Det går ju aldrig att vara nog så säker när det gäller det bästa vi har - våra barn! Just nu sussar hon sött och Per åkte till Hässleholm för att hämta ett trumset till syrrans Per som har köpt nya. Det betyder blogg-tid för mig och jag hann även ringa några viktiga samtal. Perfekt tajming! 

När Lova vaknar ska vi åka till gymet och teckna ett halvårskort åt Per som ska bli fin inför beach 2010. Eftersom han gått ner en del i vikt och blivit brun och vacker under månaden som gått, så fick jag lite halvt panik och kände mig som den blekaste mamman i stan...förlåt byn! Vi befinner ju oss i en by nu! Så ikväll är det jag som hoppar i solariet en stund. Efter detta blir det en tur till pappa och mamma för att kolla bygget, Per har inte sett det! 

I dag började jag om - på mina bars och sunda måltider. Motivationen har varit lite si och så under denna månaden när jag har haft fullt upp med allt, men nu är det dags att ta resten av mammakilona! Det är 10 kilo som ska bort och det blir ingen lätt match, men fixar jag det innan årsskiftet kan jag se jag skryta med att jag tagit 17 kilo under detta året. Fan, va nice det hade varit! 

I morgon blir det PARTY hos Johanna och Kim. Det är valborg och sommaren är på G, det ska givetvis firas! Vi är fem par med barn som ska träffas, äta och dricka gott. Om vi går ner till majbålet beror helt på vädret.

Ha det fint alla.... 

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, visst är det så att man inte ska stirra sig blind på den där jäkla kurvan. Men ändå gör man det! :/

Ska bli spännande och se hur Lova har gått upp imorgon.

Men va underligt med att hon blir så kall och blå om läpparna :( Hoppas dom hittar vad det kan vara för något.



Ja, det är med smutsig bil är ju en ständig sten på axeln ;) Vill gärna tvätta den varje vecka men sen Vilmer kom har det inte rikigt varit prio 1 om man säger så. Haha!

Annars är det jag som står för tvättmanin av bilen i vår familj.

Har en härlig valborg och hoppas ni får roligt imorgon!



Kram!



Ps. Skönt att Per är hemma nu. Så du kan få lite egentid och vila ut lite.

2010-04-29 @ 23:13:19
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Maria

skönt att allt är i sin ordning igen! En jäkla skillnad på att var ensam med barn och vara två föräldrar. Starkt jobbat av dig:)

Ha en trevlig fest i kväll då, kram maria

2010-04-30 @ 11:55:43
Postat av: Jennie

Malin: Ja jätteskönt att ha honom hemma, blir lite lättare allting! Jag hatar att tvätta bilen, men Per tycker det är kul men visst känns det bättre när den är ren och blänker, det kan jag ju inte förneka;)



Lova hade gått upp 170g på denna veckan då hon tillfrisknat. Det får man ju säga är godkänt;) Hoppas nu bara det fortsätter så för hon ligger lite lite under sin kurva såg jag i torsdags men det var inget de påpekade, men jag såg det när läkaren skulle kolla! Kramar på er



Maria: Ja stor skillnad, skulle jag vilja säga:) Jajemensan, en trevlig fest fick vi:) Kram på er

2010-04-30 @ 22:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0