I kväll - mys med syrrorna

I kväll hade vi myskväll, jag och mina tvillingsystrar. Vi åt morotsstavar, paprikastavar, kronärtskockar, minimajs och sparris med två olika sorters dippar. Det var supergott! Vi skulle kollat på "Desperat houswifes" men eftersom vi hade mycket att prata om så blev det mest slötittande på tv:n plus att Josse gjorde en beställning kläder till sig själv på nätet. Jag blev inspirerad kan jag säga, jag menar, lite nya vår -och sommarkläder hade inte skadat i min gaderob. Förra sommaren var jag gravid och då blev det inget roligt köpt, bara H&M basic sortiment för gravida, linnen och toppar. Det är inget jag kan ha nu, det ligger nerpackat i en kartong.

Vi får väl se...

I dag satte jag Lova i vagnen och tog en liten promenad runt kvarteren och sedan till lekparken så hon fick gunga. Det finns roligare saker än att gunga, tycker Lova. En av dem är att bli jagad av mig, det är definitivt nya favoritleken :) Att gunga är sådär men för att jag ska bli nöjd gör hon gärna det en stund, men sen vill hon komma ur. Med oss på promenaden följde även Bosse med (katten) Han är så duktig, följer oss som en liten hund! Lova var helt till sig för att Bosse gick brevid vagnen. Hon skiner upp som en sol och pekar på Bosse och säger "Pussy". Det är hennes sätt att säga Bosse ;) Innan jag förstod detta tyckte jag att det var typiskt att hennes första ord skulle vara ett könsord, men nu vet jag vad hon syftar på och det är lite gulligt att hon lärde sig hans namn innan hon lärde sig att säga mamma. Hon älskar katten! Nu är det mamma, mamma hela dagarna! Hon kallar på mig i tid och otid och mitt hjärta smälter varenda gång....  


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Va jag skrattade när jag läste om "Pussy" =D

Men va gulligt att hon kan säga hans namn.

Vilmer kan säga vår ena katts namn, Iris. Fast det låter mer som Ijish..eller ibland bara Ijii :)



Ja, nya kläder, vem behöver inte det?! Försöker att bygga på garderoben lite då och då. Försöker leta efter sånt som jag verkligen behöver. Men visst hade man velat byta ut hela garderoben på en gång.



Kram!

2010-04-15 @ 22:14:17
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha,ja det är lite gulligt att hon snappade upp så tidigt vad han hette, tror hon var 9-10 mån när hon började med "Pussy" och det tog tid innan vi fattade..



Jag köper också lite då och lite då, har ju fortfarande kilon att ta så här blir det inte en helt ny gaderob heller ;) Har mycket sparat i s, min storlek innan graviditeten, och hoppas att jag kanske kan ha det till hösten. Har i alla fall lyckats ta mig från L till M :) Alltid nåt!

Kram

2010-04-16 @ 00:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0