En olycka kommer sällan ensam...

I dag tänkte jag glädja er med lite fler bilder från Lovas födelsedag, men då pajade även mammas kamera. Jag tror det i alla fall för jag fick inte den att fungera när jag skulle lägga över bilderna nu. Hennes är ganska ny så det är inga problem, hon får det på garantin, men frågan är om vi får det på vår. Tröttsamt! Känns som om ingenting som har med kalaset att göra vill flyta på, bli bra! Ångrar att jag hade ett kalas ;)

I alla fall, i dag har Lova haft en gnällig dag, mat är hon absolut inte intresserad av men att sova bort sitt liv, ja det verkar mer intressant! Stackaren, hon är inte riktigt frisk än. Det här kommer ta tid! Hon är hängig och lipig och vill inte alls skratta, vilket är Lovas grej i vanliga fall. Hon är en ständigt leende unge som aldrig visar några sura miner, men nu under dessa snart 4 veckorna har hon kämpat med hostan och den tar fruktansvärt mycket energi, märker jag! Den 15 mars tog hon sina första steg, men har sedan dess bara gått sporadiskt nån gång då och då. Jag tror att hela gå-processen kom av sig när hostan kom. Nu visar hon inga tecken på att vilja gå. I kväll var vi hos mamma och pappa på besök, även mamma trugade henne med mat och försökte "lura " i henne gröt efter alla konstens regler, men nope Lova var inte intresserad. 

Dags att läsa bloggar....ses mina vänner!   

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh vännen vad jobbigt! Men du, har hon röntgat lungorna? hosta i 4 v låter sådär i mina öron! Har ni sökt på riktigt sjukhus, barnakuten? alltså inte bara vc? Tänkte så att de kollar upp henne ritkigt och inte bara en vårdcentral som varken har samma kompetens eller resurser..., hängig ska hon inte vara i 4 v, det lovar jag dig!

jag vet hur det e att truga med maten, fy sat** vad trött jag e på det! Stella är hopplös. Och minskar i vikt nu igen. Belv ju inglad nu i kväll, trist som bara den.

kram till dig vännen det kommer ordna sig men ha koll på henne!!

2010-04-16 @ 21:19:47
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Caroline: Det är inte riktigt 4 v ännu men snart! Ska kontakta BVC igen på måndag. Hostan har blivit bättre sen vi var där i måndags. Eftersom Lova inte hade feber fick hon ingen medicin, men jag har gett henne receptfritt för hostan...och det har väl hjälpt lite inledningsvis, men sen tyckte jag det var varken eller. Ska be dem remittera mig till sjukhuset nu på måndag...börjar bli innerligt trött på detta...



Ja att inte få i dem mat är ett helsike :( Man känner sig som jordens sämsta förälder...

Jag läste om Stella i din blogg och kände bara hopplöshet. Tycker så synd om henne och er :( Jag håller mina tummar och tår på att det blir bra fort och att hon får vara kompilkationsfri framöver så gott det nu går med denna sjukdomen...Kram

2010-04-16 @ 22:16:20
Postat av: Maria

Nej, en olycka kommer sällan ensam. I kväll spillde Henry ut sin mjölk över Malcolms t-shirt (en som han älskar och alltid har på sig hemma) Det blev sura miner och sen bråk. När de två tjockisarna skulle lägga sig spottade Malcolm på Henry och kallade honom lipsill och allt vad det nu var. De har en våningsäng i Malcolms rum och där skulle inte Henry sova för att Malcolm var dum. Nu sover han i vår säng och innan han somnade sa han till mig att Malcolm var en bajs-apa ;) Jaja, sa jag..men nu får du sova. Det tog säkert 10 min,han var så förbannad

Kramelikram från fam. kaos

2010-04-16 @ 23:33:44
Postat av: Malin

Usch stackars Lova! Hoppas hon blir sig själv igen snart!

Det är ett jäkla gissel den här förbannade hostan! Jag vet hur du känner det. Man blir tokig när ingenting hjälper :(

Och nu när Vilmer är sjuk spyr han upp nästan allting han får. i Vanliga fall spyr han "bara" typ 1 gång varannan var tredje dag :/

Håller tummarna för att både Lova och Vilmer blir friska snart!

Nej, va tråkigt med korten. Dom går alltså inte att rädda menar du?

Kram till er!

2010-04-17 @ 00:18:10
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Malin: Jo korten ligger på minneskortet så det hade inte varit några problem, men jag fick kameran till att fungera sen :) Det var bara att ta ut batteriet och sätta in det igen så det hade väl bara blivit "nån grej" där! Nu fattas dock rätt kabel för att få över dem från mammas kamera in i min dator....är det inte det ena så är det det andra...hahahah!



Ja hostan är fruktansvärt tråkig, Lova har dock blivit bättre. Hon får en massa tänder just nu så jag vet inte om det är det som spökar lite också...I dag har hon ätit liiiite bättre än i går ;) Kramar

2010-04-17 @ 17:32:11
Postat av: Jennie

Maria: Hahahah, de är bara för roliga dina busfrön! Så kul att höra vad de hittar på:) Hoppas de är vänner nu i alla fall, liiiite trist annars! Kram på er familjen

2010-04-18 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0