Det börjar dra ihop sig...

för Lovas kalas, det är på lördag i min brors hus pga platsbristen här hemma. Vi blir i och för sig färre än vi trodde från början då min bror jobbar i Oslo, Per jobbar i Göteborg och Pers brödrar inte kommer. Sammanlagt blir vi 17 ätande gäster och två små söta goa 1 åringar, nämligen Lova själv och hennes kusin Hilma. I dag ska jag beställa tårtorna på konditoriet och jag ska se om jag kan bestämma mig för vilken mat det blir. Turerna har varit många när det gäller maten och nu försvann ju kocken ;) (Lovas pappa) Det var tänkt att han skulle gör lasagne på plåt med sallad och bröd, men det är inget jag har lust att göra, så jag funderade på potatisgratänger med kallskuret kött och sallad. Det kallskurna köttet behöver bara dekoreras upp med exotisk frukt och det passar mig bra. Gratängerna köper vi färdiga i så fall! Jag är ingen människa som står i köket, det har jag aldrig gillat. Per är "kvinnan" i detta hushållet ;) Att tårtorna ska beställas var självklart från början. Jag vill nog ha en med vit marsipan och guldkrona. Givetvis ska Lovas namn vara ingraverat :)  

I dag fortsätter det att vara snuvigt här hemma, elektrikern vågade sig in här ändå och håller just nu på att dra elen till tvättmaskinen. Lova åker runt i sin gå-stol. Det är perfekt att sätta henne i den när de jobbar här för då kan hon stå och titta på dem som hon vill men ändå inte röra deras skruvar och spik! Jag känner inte för att göra någonting i dag, annat än och vila. Huvudet är tungt, näsan täppt och så denna tråkigt hostan :(

Pratade med syster Josse i går och hon och Hilma vill hänga med till Göteborg den 25/4 när det stora 1 årskalaset för Lova och hennes vänner är. På grund av att de vill hänga på så kan vi fortfarande åka och det är superkul. Jag och Lova hade troligen fått avboka annars nu när Per tagit ett jobb i Göteborg...men nu rullar allt återigen enligt planerna.

Kommentarer
Postat av: carolina

låter som riktigt söta tårtor, med krona och allt, fint =)

2010-04-06 @ 10:47:53
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jennie

Carolina: Ja, jag hoppas de blir söta :)

2010-04-06 @ 21:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0