20 år gammal matta har gjort sitt....eller?

I stället för att Johanna kom hit i går kväll åkte jag och Lova till dem. Barnen var hos sin farmor så att jag, Kim, Johanna och Lova åt en god middag med grillad kycklingfilé och rotsaker i ugn! Vi stannade bara över middagen för sedan skull Johanna och Kim åka och kolla på en ny bil, en större bil! 

Änligen kom en kille från fastighetsbolaget och kollade på vår matta i hallen som ser anskrämlig ut om jag får bestämma ;) De anser att eftersom den är hel byts den inte, utan den ska rengöras och bonas för att få upp sin lyster igen, samt få bort alla fläckar som blivit med åren...och nu snackar vi de senaste 20 åren, alltså! Dumsnåla är vad de är men vad gör man? Som hyresgäst är det inte mycket du har att säga till om, men en matta som legat i en hall där det är mycket passage har gjort sitt om den legat där i 20 år. Det är vad jag och många med mig anser och det har jag gjort klart för vd:n på detta j-a bolaget! Under renoveringen rann även flytspackel ut på mattan eftersom de inte hade tätat ordentligt innan själva arbetet. Visst, vill han ligga där med en vass liten kniv och skrapa så varsegod! Han kommer hit i början på maj och då ska det bli intressant att se vad han kan göra för mattan med sina medel. När han slitit häcken av sig kör jag till IKEA och handlar det billigaste golvet per kvadratmeter som jag kan hitta och lägger in det/ber någon som kan lägga in det. Ett billigt skitgolv som jag kan med att lämna här vid en flytt, men för mig är huvudsaken att det är rent, nytt och snyggt! Så är det bara....

Det här med att bygga ett helt nytt hus ligger inte alltför långt borta...frågan är bara om vi ska bygga här eller upp emot Göteborg? Var vill vi helst bo? Hur blir det med jobb och fast tjänster? Kommer Per öppna ytterligare ett företag i Skåne? Ja, frågorna är många, svaren få! Under tiden får vi bo här, där vi i och för sig trivs bra med läge och planlösning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0