Fan, går det denna gången då?

Japp, nu har jag tagit itu med mina graviditetskilo igen för jag vet inte vilken gång i ordningen. Provade att dricka Pers proteindrinkar, 4 om dagen...men hjälp va väck jag blev av dem! Min kropp skrek efter något mer, vad som helst. En banan kunde göra så att håret reste sig på armarna och min kropp knäböjde av lycka. Ska det vara så? Självklart inte. Inte när man har en liten sessa som pockar på uppmärksamhet, är mitt uppe i en flytt och ska fixa middag till två hungriga snickare varje dag. Neeeej, nån ordning får det va! Nu är det viktväktarna light som gäller. Två kilo är borta på två veckor, men då är svältkuren på protein inräknad. - Det syns att du blivit smalare, sa mamma igår! Ja kanske lite, 15 kg kvar bara:( Känns hopplöst, men jag vet ju att jag kan. Har gjort det förr!

Jag kan ha en jäkla karaktär när jag sätter den sidan till, men när jag inte trivs med mig själv (som nu) då havrerar mycket...När jag är smal har jag tusen järn i elden och när jag har soffat till mig går all min energi åt till att fundera på hur jag ska få bort det! Typiskt kvinnligt eller är det bara jag som är känslig? Denna gången beror mina trivselkilon på en graviditet när jag åt too much, så det är inte fullt så illa. Jag vet ju varför jag åt som jag gjorde. Ett sånt sug efter mat som jag hade tror jag bara man kan förstå om man själv varit gravid. innan undrade jag alltid varför gravida åt så mycket, men då hade jag inte upplevt suget som sätter in när bebisen är i sjätte månaden och börjar växa på allvar. Now I know:) 

För er som följer bloggen för att se hur Lova växer och som skiter fullständigt i mig och mina graviditetskilon, kan jag glädja med att vid nästa inlägg kommer bilder på sötisen....helt färska! En fem månader gammal mysunge som i dag som till halv tolv på dagen. Herre jistanes, har tonårstiden redan satt in? Hörde på radion att tjejer får bröst tidigare i dag än för 15 år sedan....men att tonårströttheten kröp så långt ner i åldrarna som till spädbarnsåldern.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0