Blingo, Bingo...men inte för Lova, bara mamma!

På Blingo partyt hos Josse i går skulle Lova fått kläder eftersom hon är i stort behov av nya kläder, men det blev jag som fick en jeanskjol i stället...i storlek jättetjock! Det går sädär bra med mina sista graviditetskilon, märker jag, och det är inte en dag för tidigt att börja gå raska promenader med Anna. Det ser jag verkligen fram emot:) Mitt matintag har jag fått kontroll över, jag äter riktigt bra, men det slinker ner en och annan godisbit eller kaka också och det borde det inte göra utan motion. Så nu, nya tag! Motion står på schemat....det är i och för sig bara en del av schemat denna vecka som även omfattar ett tråkigt besök på gyn, men cellproven slarvar man inte med. Ett tandläkarbesök ska hinnas med och en resa till Göteborg i helgen! Tillbaka till Blingo och min egoism, jag handlade alltså till mig själv men inte min dotter! Det kan ju tyckas vara lite småsint;) men jag hittade helt enkelt inget som föll mig i smaken, mitt hopp står till Göteborg i helgen. Kollade mitt bankkonto och PANIK!!! Inga pengar hade letat sig in där från FK, så jag ringde FK, och då visade det sig att jag bara sökt föräldrapenning i ett halvår. Varför i hel..har jag bara sökt pengar i et halvår? Hjärnsläpp eller trodde jag verkligen att jag bara skulle va hemma i ett halvår? Tänkte vara smidig och göra en ny snabb ansökan via nätet, men då kommer jag på att jag inte har kvar koden till e leget...så blev det för struligt med en gång! Nu har jag en trevlig kvällssyssla i stället (Nu var jag väldigt ironisk) 

I övrigt rullar det på här, vi har satt upp nya gardiner och köpt en fin matta till köket! På Lovas rum har tavlor kommit upp och lite annan förvaring. Bilen får ett nytt hem i kväll, Laholm, och där kan den stanna tycker jag. Jag kommer inte att sakna den, jag vill kramas med min...ja eller, VÅR nya volvo;)

På G: Nya foton av Lova i nästa inlägg....

Ha det så bra!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0