Skyddad mot grissjukan...

I alla fall till 90 procent om man får tro region Skåne! Det känns ju bra, speciellt eftersom jag har barn och aldrig skulle vilja se henne ligga så pass sjuk som svininfluensan gör folk. Nu är det frågan om jag ska löpa hela linan ut och vaccinera även henne, det blir nog så. Jag tvekade lite på vaccinet först men nu i efterhand är jag glad att jag tog det. Skulle vara konstigt om man inte tvekade med tanke på vad media basunerar ut, men jag tror faktiskt mer på Läkemedelsverket och region Skåne i denna frågan än Aftonbladet! Jag är stolt om jag kan bidra till att svårt sjuka personer som inte själva kan få vaccin undviker att bli smittade, det är också en av anledningarna till att jag tog det..

...och inte en enda biverkning har jag haft, bara ytterst lite illamående 24 timmar efter injektionen, men det kunde lika gärna berott på något annat!

I går kokte vi fisk till vår lilla pälsklädda buse och i dag är han inne mer än vanligt, han hänger vid kylskåpet om i fall det skulle vara så att det öppnas och en bit vit fisk hoppar ur...man vet aldrig! Vi öppnar bara det två gånger om dagen, sen får han käka torrfoder resten av dagen!

I dag var det meningen att vi skulle ta en endagstur upp till Göteborg, Per ska sälja och packa protein. Han åkte, men inte jag och Lova, vi ångrade oss i sista stund och blev hemma. Det blev sent i går, jag och Per satt uppe till 01.30 och fixade och trixade med en massa. Eftersom Lova har en tendens att tappa nappen och vakna, Bosse att riva på sovrumsdörren när han blir nödig och vill ut och Per är mästare på att snacka i sömnen, så blev inte min nattsömn så god, om man säger så! Därför ville jag hellre vara hemma än att sitta i en bil 23 mil enkel resa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0