Jennie - före och efter Lova

En kompis skrev i ett mess att hon förmodligen följt min blogg bättre om det inte var för att jag skrivit så mycket om Lova. Jag förstår henne fullt ut. Jag har blivit den personen som jag själv fasade för innan jag blev mamma, det vill säga, jag är BARA mamma just nu och väldigt lite mitt gamla jag. Bara det faktum att jag står ut med att ha 15 kilos övervikt, det fanns inte på kartan innan, men nu helt plötsligt är det legitimt....fast det är klart, det börjar bli lite svårt att skylla på graviditeten, det är ju ändå snart 8 månader sen. Det är dock svårt att inte skriva om Lova, hon upptar en jättestor del av mitt liv och jag vill verkligen inte på något sätt ha tillbaka mitt gamla liv även om jag skulle vilja ha fler inslag av mitt gamla liv.

Men hur ska jag få ihop denna ekvationen och innan jag fått ihop den så kan nog inte min blogg handla om annat än mitt mammaliv, Lova hit och Lova dit!

Vad är det jag vill ha tillbaka då? Jo...

- Mina besök i femmanhuset och på NK där jag bara går runt shoppar till mig själv, helt egoistiskt, utan att ha dåligt samvete för att Lova inte fick något
- Min tid på morgonen när jag både hann torka håret med fön och sminka mig, inte bara duscha snabbt med Lova sittandes på badrummsgolvet och jag kommer på mig själv att jag helt plötsligt står ut med min falska sång för att underhålla henne!
- Äta frukost i tystnad eftersom jag inte är någon morgon-människa som blir supersocial med en gång
- En natt eller två i veckan där jag inte behöver vakna 5 gånger för att putta in nappen på Lova




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0