En fisk som ålar på parketten....

Nu börjar det lukta jul överallt, butikerna tar in glögg och pepparkakor, clementinerna blir goda och apelsinerna börjar bli goda....men bara börjar. Det är inte förrän efter jul de blir riktigt goda. Vid denna tidpunkten förra året tryckte jag i mig en påse clementiner om dagen lätt och det pga graviditeten. Som tur va är det ju nyttigt. Värre var det mot slutet av graviditeten när det slank ner en påse blandgodis nästan dagligen, inte undra på att man gick upp 23 kg. Nu var det i och för sig varken graviditet eller gravidkilon som detta inlägget skulle handla om....inte heller julen, så jag börjar helt sonika om....

Jag skulle berätta om Lova, den lilla fisken som ålar baklänges här hemma. Hon ålar sig in under möbler och annat, fastnar och ger ifrån sig ett illtjut. Snart är det dags att börja tänka "säkerhet" i lägenheten. Dags att sätta grindar på trappan bland annat. Det går så sjukt fort att jag bara vill stanna tiden och andas lite, men det vet vi ju alla att det inte går. Sin förkylning börjar hon bli kvitt, men hon har lite hosta än som är svår att bli av med tydligen. Dock ingen feber, så det är inte svinis som drabbat henne, thank god!

Nu är det dags för en promenad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0