BVC med Lova och barnvakt i kväll

I dag har vi mätt och vägt Lova på BVC och hon hade spräckt åttakilos gränsen!! 8200 g närmare bestämt, stora damen nu, alltså! Längden fick vi till 68 vilket innebär att lillan växt 2½ cm på denna månaden. Det märks i hennes kläder kan jag konstatera. När vi kom hem åt hon en flaska välling och somnade gott i sin säng! Perfekt, för då kan ju jag passa på att blogga en stund. Ni som läste mitt förra inlägg undrar givetvis hur pass väl jag följde "att-göra-listan" och jag hann faktiskt med det mesta, men missade hämta saker jag beställt ur Annas dotters jultidningar, de hämtade jag i går istället. Det blev en söt godnatt-bok till Lova och en stor almanacka till hela familjen!

I dag ska Annas fina goa barn Emilia och Isak vara här på besök när hon åker på föräldrarmöte och efter det ska vi ut på promenad. Vi skulle ha gått på öppna förskolan i dag med Josse och Hilma, men det blev ändrade planer. Mitt förslag är att vi som har barn födda 09 här i byn ska ha egna öppna grupper hemma hos oss och turas om. Det räcker med lite fika och att man har lite leksaker och några filtar till barnen. Givetvis får barnen födda 10 också vara med sen när de väl anländer!!

Saknar Göteborg och de goa mammorna jag lärde känna där....

Morgondagens lista

- Promenera/motionera
- Skruva upp Lovas nya hylla på hennes rum
- Lämna in två tyger som ska sys till gardiner
- Vaccinera mig mot svininfluensan
- Se till att göra allt som står på listan innan vaccinationen om det är så att jag blir sjuk efteråt

Måste fixa barnvakt till Lova alternativt kolla så att Per kan ta henne under eftermiddagen i morgon!


Ska se om jag kan få in lite foton på Lovis här nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0