Att-göra-lista

Nej, jag har inte glömt min blogg även om det kan verka så, det är bara det att ibland hinns den helt enkelt inte med...och den kanske inte är prio ett, hihi! Prio ett är en söt liten dam som heter Lova och som just nu har sin första tand på g, den sitter i nedre käken och kliar nog vansinnigt mycket. När jag plockar upp henne biter hon på min kind med hela sin lilla mun och griper tag om mina öron med sina händer... och mitt hjärta det smälter...Hon har blivit så stor nu, ingen liten bebis längre! Läste på min vän Carolines blogg och fick ett hett tips, nämligen listor! Listor är perfekta ur många synvinklar. Shopping-listor känner ju alla till, det sitter ett fett block på mitt kylskåp just nu där man ska dra av ett blad varje gång man ska i väg och handla mat. Netto, 10 spänn...visst, överkomligt, men jag ska inte börja missbruka blocket och ha med mig en lista varje gång jag ska handla lite mat. Jag har nämligen ett gott minne och jag ska inte sabba det. Köpte det mest för att det var en kul grej, men här på bloggen ska det skrivas listor...en annan typ av listor, saker-som-ska-göras-listor, och det är precis den typen av listor som jag behöver...så kan jag bocka av efterhand som jag gjort något och känna mig lite extra duktig! Så, här är morgondagens lista

- Tvätta kläder
- Städa
-Kolla om det finns någon möjlighet att "rädda" en maskindiskad gutjärnspanna (Jävla sambo man har, nämner inga namn) 
- Ringa BVC och boka tid för vägning och mätning av Lova
- Åka till Anna och hämta och betala det jag beställt ur Emilias jultidningar
-Promenera/motionera
- Försöka framkalla min mens genom meditation eller nåt...nån som varit jävligt trött på PMS besvär och provat det? 
- Försöka dra ner på antalet piller bortsett från pencillinet som jag måste äta för min tandvärk
-Ringa tandläkaren och skynda på dem angående min tid...har ingen lust att knapra piller till den 18 nov
- Ringa en vän och vara lite social..om inte tandvärken tagit död på mig innan dess
-Framkalla foton på Lova

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0