Lugnet före stormen

Denna regniga dag har varit väldigt lugn, nästan för lugn i min smak. Vi var en runda i drop-in solariumet för att få lite färg. Lova var med och fick snällt vänta med Per när jag solade och med mig när Per solade. Gud, vilken tid det tog, men har man barn så tar allting längre tid, har jag märkt. Bara att gå utanför dörrarna kräver planering och packning i skötväskan. När vi kom hem gjorde jag sill och potatis, men Per hade bestämt sig för att gå på den sunda linjen i dag och drack bara en protein-drink. Sen ringde min syster och då helt plötsligt hände en massa saker på en gång. Lova blev gnällig efter mat, Bosse ville ha mat samtidigt och jamade som besatt i köket och jag fick plötsligt ont i magen. En sån lugn dag och sen bara PANG så händer allt inom loppet av några minuter. När jag står i köket och förbereder mat åt både Lova och Bosse, med Lova på armen eftersom det är omöjligt att lägga ner henne, lägger hon en spya rätt över min ena fot och på golvet. Då hör jag att jag i samma sekund får ett sms på mobilen. Min syster har jag sagt hejdå till för flera minuter sen....det var som om vi verkligen INTE skulle prata i kväll....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0