Då var dopet över...

Gårdagen var stressig men blev ändå lyckad. Solisten var grym, hon kunde verkligen sjunga och det sa jag till henne också. Prästen var lite snurrig och missade en psalm plus att jag tyckte han sa Love till Lova två gånger. De texterna som jag och Lovas farmor/gudmor skulle läsa gick bra och faddrarna skötte sig utmärkt. Min systers man filmade allt och det blev också jättebra. Precis när vi anlände till kyrkan virrade vi som skulle stå uppe vid dopfunten runt som yra höns och visste inte riktgit var vi skulle möta upp prästen, men tillslut stod vi klara nere vid entrén och kunde gå i samlad trupp upp till dopfunten. Maten var god, speciellt doptårtorna i vit marsipan som kostade skjortan,men det var ett lyxinslag som jag ändå inte ångrade då Lova kanske blir mitt enda barn och hon döps bara en gång. Presenterna var fina och jag hade hjälp av syrrans två flickor,6 och 4 år gamla, till att öppna dem. Hon fick ramar,nallar,smycken,små smyckesaskar,album,silversked,pengar,bumbostol med lekbricka,en bok,en ängel med hennes namn och födelsedatum ingraverat,en vit matskål/kopp med sked, kläder och sockar. Utöver detta ska hon få ytterligare ett silverhalband av mostrarna och en annan present av sin farmor som kommer om två och en halv vecka, en beställningsvara som tog tid att få. Jag tror inte jag missat nåt nu:)  

Efter dopet fick vi hjälp av min familj att städa undan och de körde hem Lovas presenter till lägenheten. I dag så sover vår lilla prinsessa igenom hela denna dag, hon måste vara helt slut av gårdagen precis som sin mamma coh pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0