Lite tunnt med foto...

blir det här just nu eftersom min kamera är sönder och även datorn strular en del. Ni får nöja er med min text helt enkelt;) I dag vaknade jag innan Lova och det är nice för då hinner man (om man har tur) både äta och duscha innan mysungen vaknar. Oftast sover hon till nio halv tio så det är inga problem att hinna upp innan, men eftersom hon vaknar så sent har jag anpassat min dygnsrytm efter det och går inte och lägger mig före tolv på nätterna. Sen blir det ju en del uppvaknande på nätterna och därför behöver jag sova till i alla fall halv nio på morgonen, gärna längre. Jag brukar resonera som så, varför ska man upp så okristligt tidigt, det finns ju ändå inget för oss mammalediga att göra vid sju,åtta på morgonen...om inte barnet vaknar! 
I går hann jag plocka in tvätten och ringa de viktiga samtalen jag skulle sen ringde mamma. Hon hade tagit semester en dag och ville julhandla i Älmhult. Ja ja, tänkte jag, jag hänger väl med en runda. Så vi avverkade ett antal butiker i den lilla byn och sen begav vi oss till IKEA. Med mig hem fick jag en vinterjacka till Lova, ett tygstycke från IKEA som ska bli en tavla till Lovas rum och en body med mumintrollen, också den till Lova. Jackan var väl det som behövdes, resten var ren shoppinglust. På IKEA år vi köttbullarna för 16 kr portionen, så där kom vi billigt undan och så slapp jag fixa med middag på kvällen i går.

I dag är det FINAL I IDOL och det måste jag se såklart! Att Erik är i final var inget oväntat men Calle var ett otippat kort. Båda sjunger bra, men har väldigt olika röster. Calle har växt i mina ögon under fredagskvällarna och jag tror fan det blir han som får min röst i kväll. Han har något som jag tycker om, han är en helskön kille och en sån vän man gärna hade haft i sin telefonlista. Erik får sopa mattan med Calle för att få min röst och det tvivlar jag på att han kan! Visst är det underbart att jag har gått på deras personligheter nu när jag ska rösta? Det är väl kanske inte riktigt rätt, men som jag sa båda sjunger ju bra och båda förtjänar att vinna just på grund av det. Men Calle gick från att vara en bonnig tölp till att glänsa och det är stort! Me like!!!Sen är han ju skåning och det är jag också...i hjärtat!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0