Gårdagen...

Efter en minst sagt stressig resa till Göteborg är vi nu hemma igen. Tack gode gud för GPSen för utan den hade vi inte varit klara med leveransen av kosttillskott än. Det positiva med leveranserna är att man ser hela Göteborg, men det är trist i längden att köra runt också. När hungern satte in blev det 3 snabba cheeseburgers på Mc Donalds och en läsk, inte så nyttigt men tidseffektivt. Lite välförtjänt paus blev det dock då vi stannade till på Media markt med syftet inställt på en ny telefon till mig och en ny laptop. Vi slåss om datorn på kvällarna för vi har varit vana att ha två stycken, varav en var Pers brors dator. Den är nu återlämnad och vi har bara en. Vi kollade och testade alla datorer, tror jag, men kunde inte hitta en favorit så vi avvaktar. Men en ny telefon blev det till mig, en vit stilren och snygg sony ericsson med både tuch och vanlig knappsats. Jag blev helnöjd med köpet. Minneskortet var gigantiskt så mina 500 bilder gick in utan problem och jag kan fota mer en dubbelt så många till! Det lät perfekt eftersom jag fotar mycket! Den har en fin basstation som man ställer den i när den laddas....herregud, jag skriver om en mobiltelefon! Jaja, den var fin i alla fall!

Lova var hemma hos mormor (min mamma alltså) i går, hon har fortfarande lite av sin hosta kvar plus att jag inte tycker hon behöver hänga med överallt ovaccinerad i influensatider. Lite försiktig kan man vara! Vi skulle ha vaccinerat henne i fredags med det blev inte av eftersom jag vill att hennes hosta ska försvinna först så att hon är frisk när hon får sprutan. När vi kom hem fick vi se bildbevis på att hon är en riktig vilding. Mamma hade filmat Lova med sin kusin Hilma när de lekte på golvet. Lova bokstavligen hugger tag i Hilma och ska resa sig upp, det är precis så som hon gör på mig;) Problemet är bara att hon och Hilma är nästan lika stora så givetvis trillar Hilma omkull när Lova gör så. Annras var det det sedvanliga: Hilma tar nappen från Lova, Lova tar tillbaka den, Hilma tar en leksak, Lova tar den, Hilma tar den igen osv... Ni fattar!

I dag blir det lugnt. Jag måste städa och fixa till i lägenheten. Jag ska dra ut foton och sätta in i Lovas pärm och en promenad ska hinnas med. Det är söndag så det blir mycket tid vid datorn/tv:n

Och så är det ju andra advent i dag, det innebär att vi får tända det andra ljuset i staken...jag är barnsligt glad för det märker jag, traditonsbunden som jag är!

Jag börjar tydligen meningar med Och och Men ser jag....va skönt det är att kunna göra det utan att få anmärkningar...jag tänker på tiden på universitetet, där man verkligen fick plocka fram språkpolisen i sig för att inte skriva fel i uppsatserna. Nu skriver jag som jag vill...YEEHAAAAA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0