BVC, en långfika och ännu fler foton av barnen...

Lovas BVC besök gick bra, hon klarade Boel-testet perfekt och hade tagit sig i vikt. Nu är vi hemma igen och har massor som vi ska hinna med. Ja, inte Lova, hon kommer nog snart somna men jag har samtal att ringa, ska fixa lunch till pappa och Per, städa, plocka in tvätt i klädkammaren, hämta paket på posten och handla. När det är klart ska jag hinna promenera också, helst i två timmar.

I går hängde jag hemma hos Anna från lunchtid till sen eftermiddag och hade trevligt. Vi drack stora koppar med glögg och åt pepparkakor, tjattrade som vanligt och matade Lova mellan varven. Efter ett tag kom Annas söta barn hem, Emilia och Isak, så då fick Lova mycket att titta på. Anna handlade fotopapper till mig i ullared och hade hittat en aktivitetsbricka med leksaker till Lovas gå-stol. Givetvis glömde jag det hemma hos henne!

Kvällen spenderade jag och Lova hos Hillis, Per och Josse. Mitt ex Daniel var där och fotade alla barnen, kusinerna. Det ska bli en förstoring till mamma och pappa i julklapp. Sedan tog vi även enskilda foton på dem så att det blir en hel tavelvägg hemma hos mina föräldrar, men det var meningen. Även Kim, Johanna (min andra syster) och deras busungar var där. Ingen som inte känner oss kan föreställa sig vilket levande det var där. Barnen är högljudda, ja inte Lova då, men de andra. Det märks tydligt att Lova är ensambarn och så är hon ju inte så gammal. I alla fall, barn som skriker och far runt och vuxna som överröstar dem när de vill säga något...ja ni kan ju tänka er själva! Sen mitt upp i allt springer en katt och en hund runt och vill få sin beskärda del av kakan. Stackars Daniel var nog helt slut i huvudet när han gick därifrån, haha! Jag med för den delen...jag är inte heller van vid sånt levande. Efter lite bråk och mutor fick vi med alla barnen på foto och de blev kanonbra alla fyra tjejerna, men sen är de ju också riktiga sötnosar! 
Bildbevis kommer att dyka upp här på bloggen, förhoppningsvis inom kort.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0