Det här med julklappar är ett gissel...

Vad ska jag köpa till Per till exempel? Jag vet exakt vad han vill ha, det vet man oftast när man bor under samma tak. Frågan är bara hur sexigt det är mer en dragkrok till bilen? För det är just det han önskar sig. Visserligen hade det varit bra eftersom vi ibland behöver dra ett släp...men hur ofta händer det? När det väl händer finns det alltid en bil som man kan låna. Sen kommer nästa fråga, måste jag köpa något till Per? Kanske skulle vi gå och köpa något gemensamt istället, något som båda vill ha. En dator till exempel. Det hade vi tänkt att göra ändå, men det hade väl räckt som julklapp? Han har köpt en julklapp till mig, det vet jag, så då är det väl bara att falla in i samma mönster och köpa en åt honom.

Till Lova har jag köpt bra mycket mer än jag hade tänkt mig. Det räcker med att vi spolar tillbaka tiden en månad när jag så principfast berättade för alla jag känner att Lova behöver inte ha en massa klappar denna julen, hon vet ju ändå inte vad det handlar om. Vi hade köpt en röd bobbycar och några pekböcker, thats it! I dag ligger det massor med klappar till Lova under trappan i hallen. Det värsta är att fler leksaker kommer hon att få från våra familjer och i slutändan kommer hon att bada bland paket...och fortfarande inte fatta ett skit av vad det ska vara bra för!

MIN ÖNSKELISTA TILL TOMTEN

Massage
Dermanord ansiktsprodukter


Frågan är om Per prickat in något av detta?

I går köpte jag Lancomes hypnose mascara och Redken schampoo och inpackning, så i princip har jag unnat mig en del redan. Med min mamma-ekonomi kunde jag ha valt billigare alternativ, men detta är första gången på läääänge som jag köper något för mitt välbefinnande och mitt utseende. Utan att överdriva så har mitt utseende inte varit på topp 5 listan över viktiga saker sen Lova kom. Men det ska bli ändring på det nu....efter nyår:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0